Jag har äldre garderober i mitt hus, alla går inte att stänga, de är fula och passar inte stilen. Vi önskar att inte riva ut garderoberna utan skulle vilja lösa nya dörrar. Det finns inga standarddörrar som fungerar, typ från IKEA. Om man tänker att jag ska använda MFD för dörr, hur gör jag? Jag är inte direkt händig men kan ta lite hjälp av min mer händiga pappa. Bilden på dörrar med glas är nuvarande, de släta dörrarna är ish hur jag skulle vilja ha det. Skulle vilja att dörrarna ligger utanpå och gärna kant i kant om det är möjligt, men jag har svårt att förstå hur jag ska gå tillväga. Det skulle inte heller göra något om dörrarna var höga och täckte även de små hyllorna som just nu har egna dörrar. Så, har någon gjort något liknande? Är det naivt att tro att jag kan ordna det själv?

• Två olika garderober, en med äldre glasdörrar och en med släta trädörrar, bredvid varandra som exempel på nuvarande och önskat utseende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror inte det är omöjligt att fixa nya dörrar, men jag vet inte om du fixar det själv. Hur höga skulle dörrarna bli? Tänker du att du vill ha dem fanerade som på bilden eller kan du tänka dig en målad MDF?
Att få dörrarna kant i kant tänker jag borde gå lösa genom att sätta gångjärn i ena kanten och låta den andra överlappa mellanrummet mellan dörrarna.

Ifall du inte har verktyg eller tid att snickra själv tänker jag att en enkel men väl måttsatt ritning och en dialog med lokal snickare kan vara ett bra och inte alltför dyrt alternativ.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.