G Gugge65 skrev:
Hej! Intressant. Hur långt från strandkanten pumpar man upp vattnet? Vad kostar det med pump, slangar och installation? Ligger slangarna löst på marken?
Hej
Det beror helt på förutsättningarna på plats och din egen ambitionsnivå.
Jag har en dränkbar pump som hänger i en boj på ca 2 meters djup.
Nedgrävda ledningar och anläggningen står i en stuga nere vid sjön. Sedan ledning upp till huset, allt på frostfritt djup för möjlighet till åretrunt vatten.
Jag har ca 600 liters vattenmagasin.
Nu var det några år sedan och gjorde det mesta utom grävning själv men har för mig att det gick på knappt 200’
Innan denna hade jag en liten anläggning bara för dricksvatten men den blev snabbt för liten..

B Björkskär skrev:
Hej
Det beror helt på förutsättningarna på plats och din egen ambitionsnivå.
Jag har en dränkbar pump som hänger i en boj på ca 2 meters djup.
Nedgrävda ledningar och anläggningen står i en stuga nere vid sjön. Sedan ledning upp till huset, allt på frostfritt djup för möjlighet till åretrunt vatten.
Jag har ca 600 liters vattenmagasin.
Nu var det några år sedan och gjorde det mesta utom grävning själv men har för mig att det gick på knappt 200’
Innan denna hade jag en liten anläggning bara för dricksvatten men den blev snabbt för liten..
OK, vi strävar inte efter året-runt-vatten. Vi är inte i stugan på vintern. Men hur får du sjövattnet drickbart? Vilken typ av filter har du?

T tracker skrev:
Länk till annat forum, admin får ta bort om det inte passar...
[länk]
Ok, tack. All input är välkommen. Men jag tror jag kommer att söka mig till något vattenreningsföretag för ett förslag. Jag har inte fått något klockrent svar här.

U Ulf_i_Mölndal skrev:
OK, vi strävar inte efter året-runt-vatten. Vi är inte i stugan på vintern. Men hur får du sjövattnet drickbart? Vilken typ av filter har du?
Hej
Omvänd osmos ( renare kan det inte bli)
Clearwater RO från Europe vattenrening.
Kör även avhärdning och kolfilter innan anläggningen för livslängden.

B Björkskär skrev:
Hej
Omvänd osmos ( renare kan det inte bli)
Clearwater RO från Europe vattenrening.
Kör även avhärdning och kolfilter innan anläggningen för livslängden.
OK, tack för tips. Du är inte den förste some rekommenderar dem. Jag skall kontakta dem :-).

Farstatjej90
M Maia Erik skrev:
Jag kan verkligen rekommendera att du kontaktar Sohaib. Han och företaget har väldigt god erfarenhet av vattenrening och olika typer av vattenproblem. Han har hjälpt mig tidigare och även flera av mina vänner, bland annat med att hitta rätt lösning och installera vattenfilter, och vi har varit väldigt nöjda.

De har mycket konkurrenskraftiga priser, bra garantier och känns väldigt seriösa och pålitliga. Sohaib är dessutom kunnig, hjälpsam och snabb på att svara. Jag rekommenderar verkligen att du kontaktar honom och berättar om ditt vattenproblem. Du kan få rådgivning och en kostnadsfri offert och sedan själv bestämma om du vill gå vidare.

Sohaib
📞 +46 79 056 63 34
📧 info@billigaste-vattenfilter.se
Jag gjorde en snabb koll på den här uppenbara annonsen och det är en ren scam. Det finns inget företag registrerat på organisationsnumret som anges på deras sida och allt är bara fullständigt uppenbart en scam.
Så uppenbar att man antar att en minderårig måste ligga bakom..

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag gjorde en snabb koll på den här uppenbara annonsen och det är en ren scam. Det finns inget företag registrerat på organisationsnumret som anges på deras sida och allt är bara fullständigt uppenbart en scam.
Så uppenbar att man antar att en minderårig måste ligga bakom..
Orgnumret går till en enskild firma i Västerås, så det ser ut att vara i ordning. Användaren Maia Erik däremot regggades i går och har skrivit ett gäng likadana inlägg på samma tema. Kommer snart vara avstängd då jag gissar att det är Sohaib själv som sitter och skriver.

Farstatjej90
Guzzi Guzzi skrev:
Orgnumret går till en enskild firma i Västerås, så det ser ut att vara i ordning. Användaren Maia Erik däremot regggades i går och har skrivit ett gäng likadana inlägg på samma tema. Kommer snart vara avstängd då jag gissar att det är Sohaib själv som sitter och skriver.
Inte det numret jag hittade iaf

Sedan finns det ett aktiebolag med liknande verksamhet och som man kan anta har vissa kopplingar till den här firman och som gick i konkurs efter ett par år. Några månader senare startades den här enskilda firman.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.