Hej,
Jag har ett litet minirum i källaren där golv saknas. Jag skulle vilja gjuta igen det och samtidigt ansluta avloppet från utslagsbacken samt sätta dit en golvbrunn. Bakom/under brädan vid golvet på bilden finns anslutning till avloppet.
Jag undrar hur jag ska gå tillväga? Det är ingen hög standard i källaren och jag vet inte hur länge det kommer se ut som det gör då det om några år ska bli kommunalt vatten och avlopp. Så det är inte så jättenoga hur det blir...
Fyller jag bara igen gropen med sand sen när man är ca en dm från golvnivå så så gjuter man bara? Eller först sand sen gjuta i två steg?
Det kanske är svårt att se på bilden men ena slangen ska bort sen är det två slangar från brunnen som passerar rummet. De kommer in i ett större rör vid ytterväggen till höger men ligger sen löst i sanden tillsammans med en värmekabel. Jag skulle vilja att de gick i rör hela vägen innan jag gjuter igen.
Finns det något öppningsbart rör man kan lägga runt dem och sen skruva igen eller liknande? Så man slipper lossa hela ledningarna från pumpen och trä på ett vanligt rör. Verkar bökigt att få det bra igen vid återanslutning vid pumpen så skönt om man kunde slippa det...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder