1 974 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Hur går vi vidare (golv felaktigt slipat av företag)?
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 97 inlägg
Nej, det förstår jag att de inte är... Avgörande borde bli vad som är ett möjligt och rimligt fackmässigt avhjälpande av felet.Misse skrev:
Jag hade 1) försökt ha en dialog om olika alternativ och 2) involverat konsumentvägledaren för att få stöd.
Förresten, i allt detta har jag utgått från att försäkringsbolaget sade att ni skulle vara beställare för att ha rättigheter enligt konsumenttjänstlagen, visst var det ni som stod som beställare?
Redigerat:
Frågan är inte hur tjockt golvet är, utan hur långt ner det är till not och fjäder. Någon mm dit vill man ha för att det ska vara bra. Det kan Junkers kanske svara på. Eller rättare sagt så har de nog redan gjort det. Max 4 mm slipning. Om det är för lite för att firman ska klara att fixa det är det någon som behöver betala ett nytt golv.Misse skrev:
Själv skulle jag pratat med försäkringsbolaget och frågat om det är de eller firman som får betala det nya golvet, eller ersätta att större delen av livslängden nu är borta.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 97 inlägg
Om det är konsumenten som har avtalet med firman brukar försäkringsbolaget mena att de inte har något ansvar för fel och att konsumenten får bråka själv med försäkringsbolaget, men det är sant att det är en bra idé att ändå fråga, kanske kan försäkringsbolaget sätta press på firman...Hep skrev:
Frågan är inte hur tjockt golvet är, utan hur långt ner det är till not och fjäder. Någon mm dit vill man ha för att det ska vara bra. Det kan Junkers kanske svara på. Eller rättare sagt så har de nog redan gjort det. Max 4 mm slipning. Om det är för lite för att firman ska klara att fixa det är det någon som behöver betala ett nytt golv.
Själv skulle jag pratat med försäkringsbolaget och frågat om det är de eller firman som får betala det nya golvet, eller ersätta att större delen av livslängden nu är borta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Felaktigt installerad golvvärme. Hur går jag vidare?
Badrum -
Hur går jag vidare, golvbrunn bytes
Vatten & Avlopp -
Rivning av rötskadat uppreglat golv, hur går jag vidare?
Grund & Markarbeten -
Sättning i golv efter riven bärande vägg - hur går jag vidare?
Bostadsrätt -
Projektering LK golvvärme, Hur går jag vidare?
Värme allmänt