Hej, håller på att sätta upp skåp badrummet, men är väldigt nojig för att sätta en skruv i vattenledningarna, om ni ser min dåliga beskrivning så går det utanpåliggande rör till toaletten och till duschen från vad jag tror är en stam som är utbyggd från väggen. Men till handfatet / blandaren är det infällda rör. Brukar man dra infällda rör i golv eller i väggen? vågar man borra ca 1,4 m ovanför där vattnet sticker ut? eller kan denna ledning gå helt vertikalt upp till nästa lägenhet?

• Schematisk ritning av badrumslayout med markerade rördragningar och sanitetsobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De kan gå hur som helst! I en lägenhet jag bodde i gick de diagonalt i väggen. Jag rekommenderar en metalldetektor innan du sätter borren i väggen.

B b8q skrev:
De kan gå hur som helst! I en lägenhet jag bodde i gick de diagonalt i väggen. Jag rekommenderar en metalldetektor innan du sätter borren i väggen.
har testat med en sån där bosch pmd 10, men problemet är om det pex slang, kan inte riktigt se ifall de är metall / koppar eller slang där kranen är inkopplad

Ser det här ut att vara slang som är kopplad ?

• Vit avloppsslang som ansluter till ett skåp underifrån med närliggande ventiler.
    Skapa konto
Någon erfaren som kan se utifrån bilderna om det kan vara hårda eller mjuka rör? Tänker om metalldetektorn kan se de

• Rördelar vid vägg möjligtvis av metall, fråga angående materialdetektion.
    Skapa konto
  • Närbild av en röranslutning och ventiler, osäkert om rören är av metall eller annat material.
    Skapa konto
  • Närbild på otydliga rörkopplingar och fästen mot en suddig vit bakgrund.
    Skapa konto
Någon som vet, om man vågar borra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.