Hej! Jag behöver alla tips och råd om hur jag på bästa sätt fixar min källare.
Förra året fick vi vattenskada i källaren, nu när vi håller på att återställa den upptäckte vi ett hål i betongplattan ca 50 cm från högra ytterhörnet på huset (radhus och vi bor längst ut) när vi knackar i golvet runt hålet och mot ytterväggen låter det ihåligt. Nu är frågan behöver vi knacka upp hela hörnet och kolla hur det ser ut? eller kan vi fylla igen hålet med betong som är för att fylla igen håligheter i betongplattan? Efteråt är i så fall att tanken att flytspackla.
Ska tilläggas att jag tryck ner fingret i hålet och det var blöt blandning mellan typ jord och sand. I hålet kan jag känna fundamentet, sulan eller vad det nu heter med fingret.
En källarvägg och golv med synliga fuktmärken samt ett hål i betongplattan i hörnet av väggen; ett träverktyg vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hål i källarens betongplatta nära ytterväggen, med ihåligt ljud runt hålet och blandning av jord och sand vid beröring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hålet är stort nog att ta ned mobilkameran och inspektera. Håligheten kan vara hur stort som helst. Om det är begränsat så skulle jag fylla med expanderbetong, den är gjord för precist detta ändamål. Lättflytande och fylla alla ihåligheter underifrån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.