Rejäl skrev:
Ja det låter som ni har anlag för det!
När jag tänker efter så var det nog 10 timmars dagar 7 dagar i veckan typ så blev nog några timmar iaf men som sagt var, en platschef i anläggningabranschen som körde maskin och en tjänsteman på fabrik i schakten, inga proffs direkt. =)

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
S Simon11 skrev:
Jag dränerande mitt hus själv med farsan som gropagris på tre veckor, enplanshus med källare och allt vad det betyder med slipning gammal tjära etc. Dryga 70 lpm. Och då har jag aldrig ens jobbat med att köra maskin, även om jag är i branschen. L-format hus och trång tomt, fick dumpra in och ut mycket material, var ganska krångliga och dåliga förhållanden alltså. Dock relativt torrt som tur var.
Samma här! Inte de mest gynnsamma förhållanden och trångt. Därtill så mycket grundvatten som trngde upp att de hade 2-3 dränkbara pumpar dag och natt för att kunna stå nere i schakten.

Desto mer jag läser här desto mer tror jag kanske det bara var oflax för firman. Vi hade enats om ett pris och ursprungliga tidsplanen var ca 3 veckor så gissar att det dök upp en del motgångar.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
P
S Simon11 skrev:
När jag tänker efter så var det nog 10 timmars dagar 7 dagar i veckan typ så blev nog några timmar iaf men som sagt var, en platschef i anläggningabranschen som körde maskin och en tjänsteman på fabrik i schakten, inga proffs direkt. =)
Men du har en platschef i maskinen tänker att han gör ingett i onödan utan har en plan med allt han gör..
Sedan är vi alla så olika effektiva o snabba oavsett bransch så är skillnaderna ibland stora mellan olika personer..

Det finns väl tre möjliga anledningar till att priset var så lågt att företaget om det är seriöst gått back väldigt mycket.
1. Företaget betalar inte ut vita löner till sina anställda.
2. Företaget har räknat bort sig sanslöst tex genom att inte få med i offerten att vid uppträngande grundvatten kommer arbetet kosta mer.
3. Företaget hade inga andra jobb just då, detta är väldigt osannolikt men ändå en möjlig anledning.

TRJBerg
Tänker, från min ignoranta utgångspunkt, att 55 löpmeter är ganska mycket och dessutom sannolikt innefattar gående runt minst 2 hushörn.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Tänker, från min ignoranta utgångspunkt, att 55 löpmeter är ganska mycket och dessutom sannolikt innefattar gående runt minst 2 hushörn.
Stämmer!

Lite OT men en kompis jobbar i en liten byggfirma som helt plötsligt tappade ett inplanerat uppdrag på två veckor. Killen som har firman bad dem söka fackliga kurser med stipendier om det var okej med dem. Det var det så nu har den lilla firman ett eget skyddsombud och folk som vet sina rättigheter :)

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Liknande storlek här hos oss, tog 5 arbetsdagar, 1 grävis och 1 som satt isolering, duk osv, riktigt duktiga var dom, kanske var några som var nya på jobbet eller nåt? Betalade runt 130 000 för 4 år sedan

• Gilla
Vrana
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Fortfarande kränkt alltså. Tråden är redan rensad efter ditt tramsande.
Varför är han kränkt ?

Om ett jobb som ska ta 1-2 veckor skulle ta 6 veckor skulle jag bli oerhört missnöjd. Inte särskilt kul med uppgrävt runt tomten och en massa folk drällandes.

Vibbade mellan gruslagren? Singel behöver man inte vibrera ner?

M Maxoon skrev:
Liknande storlek här hos oss, tog 5 arbetsdagar, 1 grävis och 1 som satt isolering, duk osv, riktigt duktiga var dom, kanske var några som var nya på jobbet eller nåt? Betalade runt 130 000 för 4 år sedan
A August Eriksson skrev:
Om ett jobb som ska ta 1-2 veckor skulle ta 6 veckor skulle jag bli oerhört missnöjd. Inte särskilt kul med uppgrävt runt tomten och en massa folk drällandes.

Det var inte kul för någon och upplevde inte att de slasade runt hela dagarna. Vet inte vad det skulle ge att vara missnöjd.

Avs vibbandet vet jag ej, det var så de gjorde.

Skriv vad firman heter, så de får bra reklam, om det känns ut som om de tog för dåligt betalt denna gång.

H Hybro skrev:
Skriv vad firman heter, så de får bra reklam, om det känns ut som om de tog för dåligt betalt denna gång.
Vallgårda. Uppsala.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
RoTe
C cay.j.att.telia.com skrev:
Varför är han kränkt ?
Jag räknade tidsåtgången med TS uppgifter på antalet personer, han valde att räkna med bara två personer och hävdade att jag inte kunde ett skit och hade helt fel. Moderator har rensat bort pajkastningen.

A August Eriksson skrev:

Så du menar det är bättre de gör ett skitjobb på kortast möjliga tid och gräver igen så du får ha fin gräsmatta?

Tja. Alla prioriterar vi väl olika 😂😂😂😂

Jag föredrar att jobbet tar den tid det tar för att det ska bli bra.

Ungefär som de som tror det går renovera ett badrum på 4-5 dagar "bara man inte latar sig" och skiter i torktider med mera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.