Killgissning - Låter som utbildning/praktik alt kanske inte andra uppdrag där och då?

• Gilla
händige harry och 1 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Killgissning - Låter som utbildning/praktik alt kanske inte andra uppdrag där och då?
Kanske det?

Ossian K Olsson
Det kan ju vara så krasst att de inte gick runt på det här jobbet men att det var bättre att ha personalen hos dig än att de gick på firman och var utan arbetsuppgifter men ändå kostade pengar för företaget.

• Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
Tänkte precis skriva som ossian, bättre att ta ett jobb där man går +-0 än att ha folk som rullar tummar.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
RoTe
Nej det är rent vansinne att ha folk som inte producerar. En vettig ägare/arbetsledare kan alltid hitta på något åt gubbarna att göra som gynnar firman. Vad som helst är bättre än att kasta bort mantimmar. Städa arbetsbilen, serva den, polera den, underhåll alla maskiner/verktyg, städa ev lokaler man har, utbilda personalen, bara fantasin sätter gränser.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P
Än mer vansinnigt är ju folk som ingen erfarenhet har som ska tala om för dom som har🤔😂

• Haha
  • Gilla
Grävarn1 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vad som helst är bättre än att kasta bort mantimmar.
Om man får en riktigt nöjd kund som kanske rent av blir en slags framtida ”ambassadör”, är det inte helt bortkastat. Polera en firmabil som kanske ändå snart ska bort kan vara väl så bortkastat.

• Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Rejäl skrev:
Än mer vansinnigt är ju folk som ingen erfarenhet har som ska tala om för dom som har🤔😂
Fortfarande kränkt alltså. Tråden är redan rensad efter ditt tramsande.

P
RoTe RoTe skrev:
Fortfarande kränkt alltså. Tråden är redan rensad efter ditt tramsande.
Kränkt? Absolut inte! Återigen dagisbarn hör hemma på dagis!

RoTe
Rejäl skrev:
Kränkt? Absolut inte! Återigen dagisbarn hör hemma på dagis!
Du berättar fortfarande inte hur jag har fel.

Alfredo Alfredo skrev:
Om man får en riktigt nöjd kund som kanske rent av blir en slags framtida ”ambassadör”, är det inte helt bortkastat. Polera en firmabil som kanske ändå snart ska bort kan vara väl så bortkastat.
Då brukar man väl ändå komma överens med kunden först?

P
RoTe RoTe skrev:
Du berättar fortfarande inte hur jag har fel.
Är du inte läskunnig heller🤔

RoTe
Rejäl skrev:
Är du inte läskunnig heller🤔
Anmält

• Haha
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Anmält
Undra hur du är funtad? Först provocerar du och sedan anmäler du har verkligen visat din dagisålder!

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Nja en vanlig dränering runt ett hus brukar ligga på 2-3 veckor för en grävare med en hjälpreda..
Jag dränerande mitt hus själv med farsan som gropagris på tre veckor, enplanshus med källare och allt vad det betyder med slipning gammal tjära etc. Dryga 70 lpm. Och då har jag aldrig ens jobbat med att köra maskin, även om jag är i branschen. L-format hus och trång tomt, fick dumpra in och ut mycket material, var ganska krångliga och dåliga förhållanden alltså. Dock relativt torrt som tur var.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P
S Simon11 skrev:
Jag dränerande mitt hus själv med farsan som gropagris på tre veckor, enplanshus med källare och allt vad det betyder med slipning gammal tjära etc. Dryga 70 lpm. Och då har jag aldrig ens jobbat med att köra maskin, även om jag är i branschen. L-format hus och trång tomt, fick dumpra in och ut mycket material, var ganska krångliga och dåliga förhållanden alltså. Dock relativt torrt som tur var.
Ja det låter som ni har anlag för det!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.