13 388 läst ·
44 svar
13k läst
44 svar
Hur går det runt?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 293 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 293 inlägg
Det kan ju vara så krasst att de inte gick runt på det här jobbet men att det var bättre att ha personalen hos dig än att de gick på firman och var utan arbetsuppgifter men ändå kostade pengar för företaget.
Tänkte precis skriva som ossian, bättre att ta ett jobb där man går +-0 än att ha folk som rullar tummar.
Nej det är rent vansinne att ha folk som inte producerar. En vettig ägare/arbetsledare kan alltid hitta på något åt gubbarna att göra som gynnar firman. Vad som helst är bättre än att kasta bort mantimmar. Städa arbetsbilen, serva den, polera den, underhåll alla maskiner/verktyg, städa ev lokaler man har, utbilda personalen, bara fantasin sätter gränser.
Du berättar fortfarande inte hur jag har fel.Rejäl skrev:
Då brukar man väl ändå komma överens med kunden först?Alfredo skrev:
Jag dränerande mitt hus själv med farsan som gropagris på tre veckor, enplanshus med källare och allt vad det betyder med slipning gammal tjära etc. Dryga 70 lpm. Och då har jag aldrig ens jobbat med att köra maskin, även om jag är i branschen. L-format hus och trång tomt, fick dumpra in och ut mycket material, var ganska krångliga och dåliga förhållanden alltså. Dock relativt torrt som tur var.Rejäl skrev:
Ja det låter som ni har anlag för det!S Simon11 skrev:Jag dränerande mitt hus själv med farsan som gropagris på tre veckor, enplanshus med källare och allt vad det betyder med slipning gammal tjära etc. Dryga 70 lpm. Och då har jag aldrig ens jobbat med att köra maskin, även om jag är i branschen. L-format hus och trång tomt, fick dumpra in och ut mycket material, var ganska krångliga och dåliga förhållanden alltså. Dock relativt torrt som tur var.