Har någon på forumet valt att åtgärda kvarstående anmärkningar efter slutbesiktning själva, efter att ha tröttnat på att vänta på att hustillverkaren ska göra det?

Kom ni överens med hustillverkaren, eller meddelande ni bara att "så här gör vi"?

Hur löste ni det med det ekonomiska (kvarhållet belopp)? Spärrförbindelsen i lån?
 
Mitt råd är att ni skriftligen kontaktar husfirman och påpekar att ni vill ha era brister åtgärdade inom (exempelvis 2 veckor) annars kommer ni att anlita en annan entreprenör på deras bekostnad för att göra färdigt jobbet.
Samtidigt begär ni att de återsänder spärrförbindelsen.
Kontakta sedan er bank och hör med dem hur ni ska gå tillväga för att få tillbaka spärrförbindelsen om de börjar strula.

Om de då inom den angivna tiden åtgärdar det som skall göras så beatlar ni innehållet belopp.
Om inte, så betalar ni den andra entreprenören med dessa pengar.
Om kostnaden överstiger det innehållna (vilket jag verkligen inte hoppas) så får ni i er tur fakturera husföretaket på mellanskillnaden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.