25 808 läst ·
18 svar
26k läst
18 svar
Hur fyller man på vatten i pumpen?
Sätt vattenutkastaren på svagt pys när du kör pumpen nyfylld, det är rätt mycket luft som ska evakueras.
Med fullt öppen ventil så orkar inte pumpen bygga undertryck nog i sugledningen.
Jag brukar lufta med 25% öppen ventil, och tummen för.
Efterhand som det byggs upp lite övertyck av luft så pyser det förbi tummen.
Med fullt öppen ventil så orkar inte pumpen bygga undertryck nog i sugledningen.
Jag brukar lufta med 25% öppen ventil, och tummen för.
Efterhand som det byggs upp lite övertyck av luft så pyser det förbi tummen.
Har nu varit ute och försökt fylla på vatten igen
Bild 1 nedan visar hur pumpen ser ut ovan ifrån. Jag har lossat på
den blåa skruv sitter ganska centralt på bilden. Där fyllde jag på vatten, men det
rinner ut igen på sidan nere mot den orangea delen.
På bild 2ser man hur en vattendroppe kommer från den blå delen. Lite rost
kan skymtas just där.
Vad tror ni? Fyller jag på rätt och har en spricka i pumpen?
Bild 1
Bild 2
Bild 1 nedan visar hur pumpen ser ut ovan ifrån. Jag har lossat på
den blåa skruv sitter ganska centralt på bilden. Där fyllde jag på vatten, men det
rinner ut igen på sidan nere mot den orangea delen.
På bild 2ser man hur en vattendroppe kommer från den blå delen. Lite rost
kan skymtas just där.
Vad tror ni? Fyller jag på rätt och har en spricka i pumpen?
Bild 1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 2
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du fyller på rätt ställe och det luktar spricka.
Det går att diagnostisera mer, men då måste man dela pumpen och det är halvsvårt om man inte är van vid mekanik. En del presspassning och lägen som ska ligga rätt.
Det går att diagnostisera mer, men då måste man dela pumpen och det är halvsvårt om man inte är van vid mekanik. En del presspassning och lägen som ska ligga rätt.
Medlem
· Stockholms län
· 11 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden