Sätt vattenutkastaren på svagt pys när du kör pumpen nyfylld, det är rätt mycket luft som ska evakueras.
Med fullt öppen ventil så orkar inte pumpen bygga undertryck nog i sugledningen.

Jag brukar lufta med 25% öppen ventil, och tummen för.
Efterhand som det byggs upp lite övertyck av luft så pyser det förbi tummen.
 
Har nu varit ute och försökt fylla på vatten igen
Bild 1 nedan visar hur pumpen ser ut ovan ifrån. Jag har lossat på
den blåa skruv sitter ganska centralt på bilden. Där fyllde jag på vatten, men det
rinner ut igen på sidan nere mot den orangea delen.
På bild 2ser man hur en vattendroppe kommer från den blå delen. Lite rost
kan skymtas just där.
Vad tror ni? Fyller jag på rätt och har en spricka i pumpen?
Bild 1
20160628_202050.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild 2
20160628_202534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du fyller på rätt ställe och det luktar spricka.
Det går att diagnostisera mer, men då måste man dela pumpen och det är halvsvårt om man inte är van vid mekanik. En del presspassning och lägen som ska ligga rätt.
 
  • Gilla
B.lindgren
  • Laddar…
L lovestad skrev:
Det sitter en liten skruv på övansidan på "pumpdelen", skruva av den och häll i vatten tills pumphuset är fullt och sätt sedan på skruven och starta pumpen så brukar det lösa sig fungerar det inte första gången så försök igen
Räddade min dag ✨
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.