lärjungen
Färdigställde min altan för ett tag sedan men glömde visst skicka in ett papyrus till samhällsbyggnadskontoret (se bifogad bild). Det är alltså kontrollplanen de vill ha.

Har inte fyllt i sådana handlingar tidigare. Vad förväntas jag fylla i under spalterna "resultat/datum", och "åtgärd" samt "intygas/signatur"? Och är det jag som skall fylla i eller någon form av KA? Eftersom det står "egenkontroll" i rutorna på vänster sida gissar jag att jag själv får fylla i, men är ingalunda säker.

På "resultat/datum", räcker det med en bock och en gissning på datum eller vad innebär resultat i detta sammanhang? På "åtgärd", hur utförligt skall man fylla i där, och vad mer exakt? Kan det likställas med "tillvägagångssätt" eller vill de ha tex virkesdimensioner, mått och annat? Rutan är ju ganska liten. Får inte plats mycket text. Och sen detta med "intygas/signatur"... Kan jag själv intyga? Eller skall det vara en utomstående?

Ja, som ni ser. Många frågor. Antar att många här har bättre koll än jag på hur man fyller i detta.
 
  • Bild av ett tomt formulär för kontrollplan för tillbyggnad med altan, med fält för byggherre, metod och egenkontroll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det står i lovbeslutet vem som är KA.
Eller I kontrollplanen vem som är det.

Förmodligen är det BH, byggherren, dvs DU.

Tack för påminnelsen om att skicka in kontrollplanen för slutbevis. Vi rev ett bygglovat uterum o ersatte det med lovfria byggnationer förra sommaren. Snart undrar väl STB hur det går...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.