Hej!
Vid nedrivning av gammal tapet upptäckte vi en stor springa mellan skivorna i hörnen. Med vad skulle ni fylla ut hålrummet som syns på bilden?
Vid nedrivning av gammal tapet upptäckte vi en stor springa mellan skivorna i hörnen. Med vad skulle ni fylla ut hålrummet som syns på bilden?
Som djupast 4cm. Tänker mest vad som blir stabilast innan jag ska spackla hörn med pappersremsa. Trist om det spricker.Jonatan79 skrev:
Ser från tidigare arbete att det är någon form av vit massa fylld i springan, men det har torkat och ramlade bara ur när vi tog ner tidigare tapeter.
Jag har med god framgång fyllt sådana där breda springor med fogskum.
Förutsättningen är att skivorna sitter stumt så att inte skummet letar sig in någonstans och trycker ut skivan.
Skummet sväller så klart ut rejält så se till att maskera ordentligt så att det inte kladdar fast på utsidan eller på golvet för den delen.
Sen är det bara att skära rent när det torkat ordentligt.
Förutsättningen är att skivorna sitter stumt så att inte skummet letar sig in någonstans och trycker ut skivan.
Skummet sväller så klart ut rejält så se till att maskera ordentligt så att det inte kladdar fast på utsidan eller på golvet för den delen.
Sen är det bara att skära rent när det torkat ordentligt.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Jag har kört liknande med fog köpt på byggmax, det är lite slöseri med fog kanske, har dock funkar väldigt bra. Sen remsa och spackla och målat. Har överlevt sedan sensommaren tills nu. Inte en endaste spricka än 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden