Håller på att renovera ytskikten i källaren. Har en sektion med en hel radda hål genom puts, halmisolering in i LättBetong där det drar mycket kalluft.

River gamla finputslagret som vävtapeten cementerad med och ska lägga ett lager grovputs för att jåmna av och sen nytt finputslager som målas.

Bör jag bara fylla ut hålet med grovputs, eller ersätta isoleringen först med silikon eller fogskum eller något annat? Vad hade du gjort?
 
  • Betongvägg med synligt hål där halmisolering sticker ut, belyst med ficklampa, i en källarrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i putsad vägg under renovering i källare, belysta av ficklampa, med synlig isolering och ventil i överkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade verkligen inte stoppat silkon eller annat, putsa i det värsta bara innan du finputsar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.