Hjälp mig! Jag har begått ett fel utan att veta om det.
Jag flyttade nyligen till en hyreslägenhet. Huset är till stor del betong. Jag har varit så stolt över mig själv som har borrat i betongen för att sätta upp tavlor och fästa möbler.
Med mitt nya självförtroende borrade jag upp en hängstol på balkongen. Jag hade köpt ett rejält fäste och en betongplugg som expanderar.
Nu i efterhand inser jag att jag inte får lov att borra i fasaden utan att fråga om lov. Hade ingen tanke på detta.
På något sätt måste jag fylla i hålen och fixa en ställning till min hängstol.
Det är ingen som bor ovanför mig, jag bor högst upp. Det är någon slags vind där uppe som inte någon förutom hyresvärden har tillträde till. Det är ingen risk för att det regnar in på hålen eller området kring hålen.
Vad ska jag göra. Täppa igen hålen och hoppas på det bästa?
Jag flyttade nyligen till en hyreslägenhet. Huset är till stor del betong. Jag har varit så stolt över mig själv som har borrat i betongen för att sätta upp tavlor och fästa möbler.
Med mitt nya självförtroende borrade jag upp en hängstol på balkongen. Jag hade köpt ett rejält fäste och en betongplugg som expanderar.
Nu i efterhand inser jag att jag inte får lov att borra i fasaden utan att fråga om lov. Hade ingen tanke på detta.
Det är ingen som bor ovanför mig, jag bor högst upp. Det är någon slags vind där uppe som inte någon förutom hyresvärden har tillträde till. Det är ingen risk för att det regnar in på hålen eller området kring hålen.
Ingen större fara det behövs bara lite betonglagningsbruk som man spacklar upp..S SoffiSoff skrev:Hjälp mig! Jag har begått ett fel utan att veta om det.
https://www.byggmax.se/lagningsbruk-duraseal-p690328
Besserwisser
· östergötland
· 2 231 inlägg
Ta en bild
Produkter som diskuteras: "plastpluggen"

Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden