16 867 läst ·
45 svar
17k läst
45 svar
Hur fungerar USB-uttag
Ja!Kurtivan skrev:Men, för att återgå till ursprungsfrågan
USB-uttaget jag länkade till är alltså för ett ersätta ett vanligt uttag så att man kan ladda telefonen med usb-kabel, och ingen tycker att det är ngt farligt med det. Man slipper ha en trafo hängande utanpå som det råder tveksamheter kring vad det gäller brandsäkerhet.
Tycker nog att med ett svenskt pris på 79kr inklusive moms är Biltemas väggladdare lika bra/dålig som de som säljs på ebay. Gissningsvis är innanmätet tämligen identiskt med de som säljs som "lösa" laddare.
Skulle nog uttag köpa från mer välkänt märke.
Skulle nog uttag köpa från mer välkänt märke.
Inte för en enskild produkt. Men det är svårare att konstruera en lös switchad mobilladdare eftersom det finns ett förväntanskrav att den ska vara väldigt liten, dvs miniatyriserad elektronik. För en inbyggd laddare finns inte det kravet så det är möjligen mindre risk att det är för små interna avstånd mellan primär- och sekundärsidan etc i den inbyggda laddaren.mycke_nu skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 264 inlägg
Just och det är ju möjligtvis det man betalar för. Dvs att företaget som importerar dem faktiskt har lite koll på vad de importerar. (Kostnaden på komponenter osv. är naturligtvis "den samma" eftersom det är samma grejjor från samma fabriker i slutändan).petersv skrev:
MEN, med tanke på hur mycket som återkallas för att det är direkt farligt idag, så har inte Svenska/Europeiska företag tagit riktigt den möjligheten på allvar, utan det slipper igenom tonvis med skit där med. Så då slutar det med att om man ändå måste ta isär dem själv, så kan man ju lika gärna köra 10:- varianten från Kina direkt än att betala 100:- i Sverige...
Såg att Malmbergs också hade ett USB-uttag för laddning.
http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=5118817
Vet inte vilket som är bäst när man snackar billigt. Biltemas ser ju lite ut som att den gå att kombinera med Trend.
http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=5118817
Vet inte vilket som är bäst när man snackar billigt. Biltemas ser ju lite ut som att den gå att kombinera med Trend.
Hmm... undrar om det inte är en sån jag har hemma.... i nån låda....
Jag köpte den nog för kanske 1år sen men har fortfarande inte monterat den... å vet jag inte ens var den är....
Förresten, det var en elko, men om det var just en sån eller en tidigare modell låter jag vara osagt....
Tänker inte kolla heller
... (har ca 40st kartonger att leta i)
Jag köpte den nog för kanske 1år sen men har fortfarande inte monterat den... å vet jag inte ens var den är....
Förresten, det var en elko, men om det var just en sån eller en tidigare modell låter jag vara osagt....
Tänker inte kolla heller
En som maxar 1.4 A räcker inte för att en del surfplattor skall laddas snabbt, de kräver 2.1Aleast skrev:
Kollade EU certifieringen för ELKOs (Tillverkare verkar vara Schneider) och den har inte samma som Biltemas. Om den enes certifieringen är bättre än den andre orkar jag inte gräva i.
Men det känns tryggare att ha ett SEMCO godkännande.