Beror väl helt på kvaliteten på laddaren, 20kr på ebay ger en inte en laddare med speciellt hög kvalitet.

peternicklas
mycke_nu skrev:
Men dom brinner inte upp under laddning? ;)
Vi kan väl säga att man ska alltid vara observant när man har en laddare ansluten till ett uttag.

Nej det ska man INTE behöva vara.

Jag har minst 25 laddare/nätdelar i huset. Ska jag stå och observera nätdelen till routern hela dagarna?

peternicklas
13th Marine skrev:
Beror väl helt på kvaliteten på laddaren, 20kr på ebay ger en inte en laddare med speciellt hög kvalitet.
Nja, det har väl i många fall varit Iphoneladdare eller deras batteri som det har skrivits om. Men själv köper jag inga laddare på Ebay, fast att det är billigt.

peternicklas
Redigerat:
En "USB-laddare" är ett nätaggregat som ger max 2A, de flesta 0,5-1A, dvs väldigt lite.

Jag fick för övrigt min iPhone laddare utbytt, men jag har aldrig tvekat att lämna dem inkopplade varken före eller efter detta.

Det blir fel på alla apparater, att det skrivs om USB-laddare beror bara på att det finns så många av dem.

Hundratals miljoner.

peternicklas
mycke_nu skrev:
En "USB-laddare" är ett nätaggregat som ger max 2A, de flesta 0,5-1A, dvs väldigt lite.

Jag fick för övrigt min iPhone laddare utbytt, men jag har aldrig tvekat att lämna dem inkopplade varken före eller efter detta.

Det blir fel på alla apparater, att det skrivs om USB-laddare beror bara på att det finns så många av dem.

Hundratals miljoner.
Men det räcker att det är 1 och att du råkar ha den som tar fyr i ditt hus. Men vi är alla olika, jag har aldrig en laddare till telefon eller surfplatta i ett vägguttag utan övervakning. Övriga laddare är jag inte det minsta rädd för.

peternicklas skrev:
Nu är ju nätaggregat inga laddare samt att de ger mycket mindre ström och blir inte så varma.
Kan du förklara skillnaden mellan nätadaptern till routern och mobilladdaren?

Din länk lyser ju inte kompetens direkt:
"Om din transformator blir varm när den sitter i vägguttaget drar den*ström, dvs transformatorn använder då*lika mycket ström när lampan är släckt som när den är tänd.

Vad är det för skillnad på vanlig laddare och en telefonladdare ? Det man ska vara försiktig med är nog litium-jon under laddning. Men när ska man ladda fånen under övervakning? De sitter ju alltid på laddning hela natten.

Mikael_L
mycke_nu skrev:
Varför inte bara köpa en USB laddare för en 100-lapp på Conrad och placera den permanent i den ena uttagsbrunnen i ett vanligt VU?

Att plocka ur en laddare när den inte används är ju bara fånigt. Dom drar strax under ingenting på tomgång.
Ja typ.
Jag köpte en sån här:
38-14154.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som sitter mer eller mindre permanent i ett uttag i långa perioder.

peternicklas
largab skrev:
Men när ska man ladda fånen under övervakning? De sitter ju alltid på laddning hela natten.
Har inte detta problem, laddar min 2 timmar var 3-4 dag. iPhone-battery-001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

>>Har inte detta problem, laddar min 2 timmar var 3-4 dag

Då använder du knappast en iFån ! Den som finns i huset (4S tror jag) laddas mest hela tiden då den verkar användas till allt utom att ringa med.

peternicklas
largab skrev:
>>Har inte detta problem, laddar min 2 timmar var 3-4 dag

Då använder du knappast en iFån ! Den som finns i huset (4S tror jag) laddas mest hela tiden då den verkar användas till allt utom att ringa med.
Finns väl andra märken ä? Ifån:thumbup: Har en Samsung Note 3 och efter deras senaste uppdatering så ökade batteritiden markant. Ser de som har Ifån på jobbet, telefonen laddas konstant.

Batteritiden beror ju i huvudsak på hur man använder telefonen, inte märket på den. Jag kan utan problem ha min fyra år gamla Iphone 4 på i tre dagar utan laddning om jag bara använder den att ringa och messa med. Om jag däremot tittar på streamad tv drar den ur på ett par timmar.

Men, för att återgå till ursprungsfrågan ;)
USB-uttaget jag länkade till är alltså för ett ersätta ett vanligt uttag så att man kan ladda telefonen med usb-kabel, och ingen tycker att det är ngt farligt med det. Man slipper ha en trafo hängande utanpå som det råder tveksamheter kring vad det gäller brandsäkerhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.