16 867 läst ·
45 svar
17k läst
45 svar
Hur fungerar USB-uttag
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 873 inlägg
Beror väl helt på kvaliteten på laddaren, 20kr på ebay ger en inte en laddare med speciellt hög kvalitet.
Nu är ju nätaggregat inga laddare samt att de ger mycket mindre ström och blir inte så varma.mycke_nu skrev:
http://www.energyneighbourhoods.eu/sv/om-standby-transformatorer-och-laddare
Redigerat:
En "USB-laddare" är ett nätaggregat som ger max 2A, de flesta 0,5-1A, dvs väldigt lite.
Jag fick för övrigt min iPhone laddare utbytt, men jag har aldrig tvekat att lämna dem inkopplade varken före eller efter detta.
Det blir fel på alla apparater, att det skrivs om USB-laddare beror bara på att det finns så många av dem.
Hundratals miljoner.
Jag fick för övrigt min iPhone laddare utbytt, men jag har aldrig tvekat att lämna dem inkopplade varken före eller efter detta.
Det blir fel på alla apparater, att det skrivs om USB-laddare beror bara på att det finns så många av dem.
Hundratals miljoner.
Men det räcker att det är 1 och att du råkar ha den som tar fyr i ditt hus. Men vi är alla olika, jag har aldrig en laddare till telefon eller surfplatta i ett vägguttag utan övervakning. Övriga laddare är jag inte det minsta rädd för.mycke_nu skrev:En "USB-laddare" är ett nätaggregat som ger max 2A, de flesta 0,5-1A, dvs väldigt lite.
Hundratals miljoner.
Kan du förklara skillnaden mellan nätadaptern till routern och mobilladdaren?peternicklas skrev:
Din länk lyser ju inte kompetens direkt:
"Om din transformator blir varm när den sitter i vägguttaget drar den*ström, dvs transformatorn använder då*lika mycket ström när lampan är släckt som när den är tänd.
Vad är det för skillnad på vanlig laddare och en telefonladdare ? Det man ska vara försiktig med är nog litium-jon under laddning. Men när ska man ladda fånen under övervakning? De sitter ju alltid på laddning hela natten.
Ja typ.mycke_nu skrev:
Jag köpte en sån här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som sitter mer eller mindre permanent i ett uttag i långa perioder.
>>Har inte detta problem, laddar min 2 timmar var 3-4 dag
Då använder du knappast en iFån ! Den som finns i huset (4S tror jag) laddas mest hela tiden då den verkar användas till allt utom att ringa med.
Då använder du knappast en iFån ! Den som finns i huset (4S tror jag) laddas mest hela tiden då den verkar användas till allt utom att ringa med.
Finns väl andra märken ä? Ifånlargab skrev:
Batteritiden beror ju i huvudsak på hur man använder telefonen, inte märket på den. Jag kan utan problem ha min fyra år gamla Iphone 4 på i tre dagar utan laddning om jag bara använder den att ringa och messa med. Om jag däremot tittar på streamad tv drar den ur på ett par timmar.
Men, för att återgå till ursprungsfrågan 
USB-uttaget jag länkade till är alltså för ett ersätta ett vanligt uttag så att man kan ladda telefonen med usb-kabel, och ingen tycker att det är ngt farligt med det. Man slipper ha en trafo hängande utanpå som det råder tveksamheter kring vad det gäller brandsäkerhet.
USB-uttaget jag länkade till är alltså för ett ersätta ett vanligt uttag så att man kan ladda telefonen med usb-kabel, och ingen tycker att det är ngt farligt med det. Man slipper ha en trafo hängande utanpå som det råder tveksamheter kring vad det gäller brandsäkerhet.