Hej!

Som ni ser på bilderna nedan så ser väggarna på balkongen lite tråkiga ut, vet inte om det är mossa eller vad, men inte särskilt trevligt enligt mig.

Balkongvägg med gröna mossafläckar, i behov av rengöring, med utsikt över park och gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trävägg med mörka fläckar och möjlig mossa, behov av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min fråga är då hur jag bästa "fräschar" upp dem?
Min första tanke var en högtryckstvätt. Men efter att ha tänkt lite känns det dumt.

Alla tips/idéer är välkomna!

Vad får du göra och inte då? Din bostad eller hyresrätt? rent konkret så skulle man ju ha rengjort och oljat mycket tidigare och sen gjort det regelbundet.

S Stefan1972 skrev:
Vad får du göra och inte då? Din bostad eller hyresrätt? rent konkret så skulle man ju ha rengjort och oljat mycket tidigare och sen gjort det regelbundet.
Det är en bostadsrätt. Men just denna yta är liksom en del av "fasaden". Det är samma trä som på den yttre fasaden. Så är lite osäker på om jag får ändra allt för mycket. Egentligen vill jag bara rengöra så bra som möjligt och få tillbaka det i samma skick som innan.

Steg ett är väl att tvätta bort mossan med nån rotborste och såpa. Steg två är väl att prata med nån förvaltare och se vilken olja du kan använda så det blir lika.

• Gilla
Gurkmeja
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Steg ett är väl att tvätta bort mossan med nån rotborste och såpa. Steg två är väl att prata med nån förvaltare och se vilken olja du kan använda så det blir lika.
Perfekt tack för tipsen!

lopec
Och använder du såpa,kom ihåg att skölja med rent vatten efteråt så att du inte får en hinna kvar.

Kolla med föreningen om det inte är på deras ansvar,om det räknas till fasaden.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.