672 läst ·
3 svar
672 läst
3 svar
Hur fräschar jag upp målad våtrumsmatta?
Bor i brf. Har målad våtrumsmatta och i väntan på stambyte inom några år finns behov av att fräscha upp mattan. Googlat, men får bara fler frågor.
Vilken åtgärd är mest prisvärd/ kräver minst arbetsinsats under rådande omständigheter? Vad kan/får jag göra själv? Har golvbrunn och badkar så det är extremt sällan golvet ens blir lite blött.
Vilken åtgärd är mest prisvärd/ kräver minst arbetsinsats under rådande omständigheter? Vad kan/får jag göra själv? Har golvbrunn och badkar så det är extremt sällan golvet ens blir lite blött.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Börjar färga flaga eller varför behöver den fräschas upp och hur länge sen är det som mattan målades?
På vissa mattor fungerar det dåligt att måla och om det är därför som den behöver fräschas upp är det inte så meningsfullt att måla en gång till.
Du får nog göra vad du vill som inte föreningen har förbjudit (så när som på elarbete då).
På vissa mattor fungerar det dåligt att måla och om det är därför som den behöver fräschas upp är det inte så meningsfullt att måla en gång till.
Du får nog göra vad du vill som inte föreningen har förbjudit (så när som på elarbete då).
Jag tycker helt enkelt att det är tråkigt att se alla repor, plus att minsta lilla dammkorn syns väldigt tydligt. Jag vet att jag "får göra vad jag vill", men det jag undrar över är vad som är "bäst". Till exempel skulle jag kunna rulla ut dekorplast över hela golvet men det är knappast rekommenderat.BirgitS skrev:
Börjar färga flaga eller varför behöver den fräschas upp och hur länge sen är det som mattan målades?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Minsta arbetsinsatsen och billigast är nog att måla igen.
En del lägger på mikrocement, men de flesta tar nog in hantverkare för det eftersom det är svårt att få det bra de första gångerna och därmed inte billigt.
En del lägger på mikrocement, men de flesta tar nog in hantverkare för det eftersom det är svårt att få det bra de första gångerna och därmed inte billigt.
Klicka här för att svara