Har köpt lägenhet med parkettaskgolv i köket. Köksgolvet är cirka 2,5 år gammal men har en del flottfläckar. Det verkar ha varit behandlat med vit hårdvaxolja vid inläggning. Dock inte helt klarbelagt då tidigare ägare var osäker på den punkten.
Golvet har viss slipmån men vill gärna slippa att slipa det direkt efter bara två år! Räcker det att jag behandlar det med vax på ytan? Hur får jag bort flottfläckarna?
Hur fräschar jag upp det bäst?