Jag planerar att sätta ett växthus om 13m2 nära tomtgränsen till grannen och vad jag har förstått behöver jag ett grannmedgivande. Hur ska detta vara formulerat och vem ska skriva på, räcker det tex att ena personen i ett äkta par skriver under eller är det så noga att båda bör skriva under? Detta gäller stockholms kommun.

Hej du!

Va roligt, jag skulle försöka sammanställa ett dokument i stil med:

"Efter överrenskommelse med Anders Andersson och Anna Andersson får växthus på Xm2 , Xm högt placeras X meter ifrån tomtgränsen! Nedan situationsplan måttsatt samt en bild på hur växthuset kommer se ut:"

och så bifogar du en situationsplan och en bild på huset, gärna allt på ett dokument så får de skriva under båda två + datum, tid och ort!

MVH och trevlig helg!

Hemmakatten
Jag skulle lägga till grannens/grannarnas fastighetsbeteckning invid deras undertecknande. För övrigt skulle jag skriva som Byggingenjören föreslår.

Hemmakatten skrev:
Jag skulle lägga till grannens/grannarnas fastighetsbeteckning invid deras undertecknande. För övrigt skulle jag skriva som Byggingenjören föreslår.
Bra förslag Hemmakatten!

Fastighetsbeteckning är alltid bra att ha!

Skyller på att jag är fredagstrött :blushing:

MVH

Utmärkt, tack för tipsen!

H
Tog en ritning med till grannen på hur det skulle se ut. Det skrev under med OK namn och fastighetsbetäckning.

Finns även en väl fungerande granneintyg på vår kommuns hemsida. www.gotene.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.