5 115 läst ·
60 svar
5k läst
60 svar
Hur flytta min ved från källaren upp till braskaminen?
Jag har just en sån till traversen i skoterboden. Mycket för pengarna och den lyfter det den ska. Men den är väldigt tvär vid start och stopp samt högljud. Metalliskt skärande ljud när bromsen slår till. För de pengarna är jag helnöjd.pacman42 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Järnväg gillar jag! Hade man ju gärna sett!S skogsliden skrev:Av namnet på nyttjat transportmedel till veden förstår jag att du är skåning. Kan då tillägga att du har en landsfrände som för sin vedhantering byggt en smalspårig järnväg och kör in sin ved med vagnar med tillhörande lok han (min bror) köpt från en nerlagd torvbrytning. Inte alls rationellt men unikt. Tycker din plan med hiss eller vinsch låter väldigt modest.
Jag ska bara köra upp en korg ved i taget. Tänkte att jag fortfarande skulle kunna nyttja den befintliga garderoben där uppe som städskåp...pacman42 skrev:
Medlem
· Vännäs " Umeå"
· 97 inlägg
Flisa den och bär upp den i hink/Kasse
Hej "Kasse"Ronny Johansson6 skrev:
Jag har uppfattat det som att TS inte vill bära upp bränslet från källaren utan söker ett alternativt sätt att få veden till eldstaden, OM man trots allt skulle flisa veden tar den mycket större plats, men går sannolikt att skruva upp med en flisskruv.