Hej
Lade nyss ett parkettgolv, men märker att avslutet blev lite för kort för att täckas av befintliga listen jag plockade bort.
Om ni tittar på bilderna så ser ni att jag får lite glipa mitt på samt ute till höger.
Om jag låter listen vara liggande (som det knappast är tänkt) så täcks mitteglippan. Men den till höger kommer synas.
Om jag låter listen vara stående och kombinerar med en kvartsstav så lyckas jag ändå inte täcka den högra glipan.
Tacksam för tips.
Mvh Fredrik
 
  • Ny lagd parkettgolv med glipa vid fodret där en list hålls mot väggen och golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt parkettgolv med en glipa vid väggens slut där en golvlist ligger löst ovanpå för att demonstrera passformen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand som håller ett trägolvslister ovanför ett mörkt parkettgolv med synlig glipa vid väggkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du inga spillbitar som du kan kapa till å lägga dit och limma?
 
Hej, jo det har jag men jag tror det kan vara svårt vid glipsn till höger.
Den i mitten skulle nog gå att förbättra med en spillbit, tackar för tipset.
 
Alternativet är väl att skruva dit en metallist.
Men testa att limma dit nån bit först.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.