Hej
Lade nyss ett parkettgolv, men märker att avslutet blev lite för kort för att täckas av befintliga listen jag plockade bort.
Om ni tittar på bilderna så ser ni att jag får lite glipa mitt på samt ute till höger.
Om jag låter listen vara liggande (som det knappast är tänkt) så täcks mitteglippan. Men den till höger kommer synas.
Om jag låter listen vara stående och kombinerar med en kvartsstav så lyckas jag ändå inte täcka den högra glipan.
Tacksam för tips.
Mvh Fredrik
Lade nyss ett parkettgolv, men märker att avslutet blev lite för kort för att täckas av befintliga listen jag plockade bort.
Om ni tittar på bilderna så ser ni att jag får lite glipa mitt på samt ute till höger.
Om jag låter listen vara liggande (som det knappast är tänkt) så täcks mitteglippan. Men den till höger kommer synas.
Om jag låter listen vara stående och kombinerar med en kvartsstav så lyckas jag ändå inte täcka den högra glipan.
Tacksam för tips.
Mvh Fredrik
Klicka här för att svara



