Jag skulle behöva hjälp med uppvärmningen till min pool.
För många år sedan köpte jag solpaneler och styrning (TeknoTerm) via Nordic Pool i Upplands Väsby.

Nu får jag ett felmeddelande på min TeknoTerm (se bifogad bild) och det verkar som att den tappat kontakten med givaren till "T3".
När jag bläddrar på displayen får jag felkod "????" när jag kommer till "T3" vilket gör att samma felkod syns för "DIFF".

Någon som har en bra idé om vad problemet kan vara alternativt var jag kan boka en service?

Tack på förhand!

/Roger

• TeknoTerm Solar Panel System Controller RC30 med knappar för systemläge och temperatursensor samt kopplingsschema och anslutningar till T1, T2, T3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
rogerviberg rogerviberg skrev:
Jag skulle behöva hjälp med uppvärmningen till min pool.
För många år sedan köpte jag solpaneler och styrning (TeknoTerm) via Nordic Pool i Upplands Väsby.

Nu får jag ett felmeddelande på min TeknoTerm (se bifogad bild) och det verkar som att den tappat kontakten med givaren till "T3".
När jag bläddrar på displayen får jag felkod "????" när jag kommer till "T3" vilket gör att samma felkod syns för "DIFF".

Någon som har en bra idé om vad problemet kan vara alternativt var jag kan boka en service?

Tack på förhand!

/Roger
Företaget har gått ur tiden och dess service. Går kanske o mäta upp givarna med multimeter o se om nått enkelt. Annars enklast o byta reg

ex.

https://www.vvsgrossen.com/produkter/solenergi/solvarme/reglering/solautomatik-steca-tr-0301/

• Gilla
rogerviberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.