Hej!
Jag och sambon lägger nytt tak och stötte på lite problem. Vi tänkte använda oss av rännkrokar och hängrännor som den tidigare ägaren hade köpt där rännkrokarna är korta (till för 27 graders vinklad takfotsbräda), vilket vi har. Dock så blir avståndet från pannans nedre droppkant till ytterkanten av hängrännan ca 15 cm vilket verkar vara på tok för mycket om man kollar på monteringsanvisningar och hur folk gör på internet, det vi fått till oss är att avståndet ska vara minst 2,5 cm men känns som att 15 är lite väl mycket. Vet någon hur ska vi lösa detta problem utan att behöva köpa nya rännkrokar? Otroligt tacksam om någon kan detta och vill hjälpa oss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(takfotsbrädan är monterad lite högre upp nu än på bilden)