Grävde upp ett stort hål i marken utanför huslivet sen tog vi dit en sugbil som sög ut en tunnel i singlet.
Inget jobb för de klaustrofobiskt lagda, Men det funkade
Avloppet klammrade vi upp genom frigoliten o in i betongen med expanderhylsor o gängstång, Rostfritt naturligtvis.
 
Jimman81 skrev:
Vilka är vi och var håller ni till?
Stor rörfirma i Sthlm. Vi jobbar dock bara mot de stora byggbolagen.
 
Det låter ju helt klart intressant. Men du känner inte till nån firma i Göteborgs regionen som kan lösa nått liknande?
 
Det kan nog de flesta rörfirmor göra med hjälp av en sugbil..
 
Hej, vi har ett närmast identiskt problem i Stockholm och diskuterar en liknande lösning. En av invändningarna vi dock fått är att det inte går att trycka tillbaka singlet horisontellt och samtidigt packa det tillräckligt hårt för att undvika framtida sättningsskador. Huset är nybyggt så ansvaret ligger på en av de stora hustillverkarna. Jenzza, känner du eller någon till någon större rörfirma i Stockholm som har erfarenhet av att lösa denna typ av problem?
 
J Jenzza skrev:
Stor rörfirma i Sthlm. Vi jobbar dock bara mot de stora byggbolagen.
Jenzza, jobbar du forfarande med denna typ av frågor i Stockholm, vi har ett närmast identiskt problem på ett nybyggt hus där en av det stora hustillverkarna har ansvaret att åtgärda problemet.
 
ullet
S stgarden skrev:
Jenzza, jobbar du forfarande med denna typ av frågor i Stockholm, vi har ett närmast identiskt problem på ett nybyggt hus där en av det stora hustillverkarna har ansvaret att åtgärda problemet.
Tyvärr är det nog svårt att nå Jenzza den här vägen, är ganska precis 10 år sen användaren var inloggad på forumet.
Svensk text; "Aktivitet", sist inloggad datum "2013-06-09" på en webbplats eller applikation.
 
S stgarden skrev:
Jenzza, jobbar du forfarande med denna typ av frågor i Stockholm, vi har ett närmast identiskt problem på ett nybyggt hus där en av det stora hustillverkarna har ansvaret att åtgärda problemet.
Undrar detsamma. Hur kan bli så här på nybyggda hus?
 
K Karriärmamman skrev:
Undrar detsamma. Hur kan bli så här på nybyggda hus?
Det blir så pga inkompetens och slarv. Tyvärr är det något som blir allt mer vanligt idag..
Ofta är det inte ens utbildade yrkespersoner som utför installationerna.
 
  • Gilla
leguek
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.