3 687 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Hur fäster vi reglarna
Hej!
Vi ska tilläggsisolera huset och planen har varit att använda 45+45 mm, men när vi nu river av de gamla två lagren med panel och gammal isolering inser vi att huset är lite annorlunda konstruerat än vi trodde och vi kan ha 95+45 mm isolering istället. Då funderar jag lite på hur man fäster 45x95-reglarna i väggen? Långa spik/skruv? Vinkeljärn? Någon som har koll på det?
/Per
Vi ska tilläggsisolera huset och planen har varit att använda 45+45 mm, men när vi nu river av de gamla två lagren med panel och gammal isolering inser vi att huset är lite annorlunda konstruerat än vi trodde och vi kan ha 95+45 mm isolering istället. Då funderar jag lite på hur man fäster 45x95-reglarna i väggen? Långa spik/skruv? Vinkeljärn? Någon som har koll på det?
/Per
När jag byggde min farstu så körde jag 145+95+45.
95orna borrade jag med cc60 med en vanlig flatborr och körde med 100mm skruv funkade fint.
Går ju att köra bleck eller vinklar men tror inte man tjänar nå på det
95orna borrade jag med cc60 med en vanlig flatborr och körde med 100mm skruv funkade fint.
Går ju att köra bleck eller vinklar men tror inte man tjänar nå på det
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
nu är jag ingen snickare men kan man inte välja hård isolering och bara spika den med avsedda fästmedel och sen bara läkta upp för panel utanpå den?
Klicka här för att svara