7 683 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Hur fästa metallreglar?
Många diskussioner om metallreglar kontra träreglar verkar det finnas, men ingenstans hittar jag svaret på denna fråga:
Jag kommer att regla upp en ny vägg med metallreglar. Golvet är betong, taket är gipsskivor och träreglar ovanför det.
Vad ska jag använda för skruv för att fästa syllen i betongen?
Vad ska jag använda för skruv för att fästa takregeln i gipsskivan och träregeln i taket?
Jag kommer att regla upp en ny vägg med metallreglar. Golvet är betong, taket är gipsskivor och träreglar ovanför det.
Vad ska jag använda för skruv för att fästa takregeln i gipsskivan och träregeln i taket?
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
det går bra med röda plugg och gips skruv
du sätter en plåtskena i taket..sun skrev:Många diskussioner om metallreglar kontra träreglar verkar det finnas, men ingenstans hittar jag svaret på denna fråga:
lägg en remsa gips i skenan å ta en gipsskruv å skruva igenom allt så sitter den.
syllaen. ja pistol om man har.
annars röda 5mm plugg å nån gipsskruv som nämndes här innan.
mvh
snickar estwing
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
http://www.wgprodukter.se/Nail-in_metallspikplugg.asp
Funkar kanon bra till att fästa bottenskena till plåtreglar.
Dessa kallas även spix (vet ej stavning, men tror att det är rätt)
Finns på Beijers och Optimera och andra välsorterade bygghandlare.
Funkar kanon bra till att fästa bottenskena till plåtreglar.
Dessa kallas även spix (vet ej stavning, men tror att det är rätt)
Finns på Beijers och Optimera och andra välsorterade bygghandlare.
Klicka här för att svara