ClasseClas ClasseClas skrev:
Givetvis finns det olika size på impulsfjädrarna,
[länk]
det funkar kanske med den större fjädern?
Min erfarenhet är att man för de flesta brytare kan använda de andra brytarnas fjädrar utan problem. Jag brukar inte ens kolla vilken fjäder som hör till vilket märke, det fungerar bra ändå i de installationer jag gjort.

pacman42 pacman42 skrev:
Min erfarenhet är att man för de flesta brytare kan använda de andra brytarnas fjädrar utan problem. Jag brukar inte ens kolla vilken fjäder som hör till vilket märke, det fungerar bra ändå i de installationer jag gjort.
Då har du inte försökt att trycka in Elkos impulsfjäder i en Schneiderbrytare:cool:
Testa och återkom med resultatet ;)

• Gilla
FDT och 3 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Då har du inte försökt att trycka in Elkos impulsfjäder i en Schneiderbrytare:cool:
Testa och återkom med resultatet ;)
Nej, den kombinationen har jag nog inte testat. Eller jo, men inte i den Schneider som jag inser att du tänker på, men det var kanske en Schneider då jag behövde gå loss på fjädern med näbbtången? Jag har testat många kombinationer i alla fall...

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
ClasseClas
pacman42 pacman42 skrev:
Nej, den kombinationen har jag nog inte testat. Eller jo, men inte i den Schneider som jag inser att du tänker på, men det var kanske en Schneider då jag behövde gå loss på fjädern med näbbtången? Jag har testat många kombinationer i alla fall...
Hos min grabb var det bara den större modellen av fjäder som funkade när vi satte in en Plejddosa och lät kronbrytaren bli en (eg två) impulsbrytare. Kommer ej ihåg fabrikat på brytaren men säkert ett liknande fall som Uffe A återgav.

Ninjadude85 Ninjadude85 skrev:
Jag försöker sätta dit impulsfjäder i vanliga brytare men jag fattar verkligen inte var den ska kunna sitta? Har sett att vissa sätter den i locket och visa bakom sjölva brytaren eller vippan liksom. Men jag tryckte in en djöder där men det var alldeles för trångt så gick inte ens trycka på knappen då.. Och på locket ser jag inga piggar eller nåt heller.. Köpt på jemofix.. Alltihop. Hur fan gör man??
Allt går att lös om man vill. Jag hade fel sorts impulsfjäder hemma och orkade inte åka och köpa samma dag. Satte fast den genom att fästa den i täcklockets kant. Liksom skruvade in den där eftersom de är spiralformade. Sitter kvar fortfarande efter 8 år och funkar fin fint :giggle:

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Till och med Biltemas brytare har stöd för impulsfjäder. Kan inte komma på att jag sett utan detta tidigare I en ny brytare...
Vilken fjäder passar i biltema?

Leahcim Leahcim skrev:
Vilken fjäder passar i biltema?
Fråga Biltemas kundtjänst. Dom om någon ska väl kunna ge ett svar :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.