Jag försöker sätta dit impulsfjäder i vanliga brytare men jag fattar verkligen inte var den ska kunna sitta? Har sett att vissa sätter den i locket och visa bakom sjölva brytaren eller vippan liksom. Men jag tryckte in en djöder där men det var alldeles för trångt så gick inte ens trycka på knappen då.. Och på locket ser jag inga piggar eller nåt heller.. Köpt på jemofix.. Alltihop. Hur fan gör man??

• Inre del av en vit strömbrytare utan tydliga fästen för impulsfjäder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elbrytare utan frontplatta som visar interna komponenter och kablage, monterad på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en brytare som är konstruerad för eftermontering av fjäder?
Fabrikat?

Jag köpte fel först och insåg att jag behöver fjädrande. Så tänkte att man kunde sätta dit själv på vanliga strömbrytare.. Men det går alltså inte på denna alls då??

Ninjadude85 Ninjadude85 skrev:
Jag köpte fel först och insåg att jag behöver fjädrande. Så tänkte att man kunde sätta dit själv på vanliga strömbrytare.. Men det går alltså inte på denna alls då??
Inte vad det verkar.

Tydligen inte.
Köp kvalitetsbrytare istället. De brukar vara förberedda för impulsfjäder.

Strömbrytaren måste vara avsedd för det och fjädern avsedd för/passa i brytaren...när man pysslar med sånt här lir är tipset att köpa en Elko/Eljo-sjcheijder(?) för att fåihop'et.

U
Fotografen Fotografen skrev:
sjcheijder
Priset för veckans stavning går officiellt till dig!

• Gilla
Smeafan och 3 till
  • Laddar…
Jobber hemma idag!:giggle::coffee:

Aja. Bara att köpa andra då helt enkelt. Tack för svar!

U Swetox skrev:
Priset för veckans stavning går officiellt till dig!
Eller möjligtvis TS :)

djöder

Till och med Biltemas brytare har stöd för impulsfjäder. Kan inte komma på att jag sett utan detta tidigare I en ny brytare...

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jobber hemma idag!:giggle::coffee:
Utan tillgång till Internet?

Tyvärr inte.

• Haha
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.