16 051 läst ·
26 svar
16k läst
26 svar
Hur får reda på slutpriset?
Finns inte huset med bland följande:MalZon skrev:
https://www.booli.se/slutpriser/klovervagen/149109/
Om ja så finns mäklaren angiven när du scrollar ner på respektive objekt, t.ex
https://www.booli.se/bostad/2511727
Finns en app som heter Huskolla. Kolla där. Förr eller senare dyker det upp där
Finns en funktion på Hemnet för att veta slutpriset, men den kanske är frivillig... Tycker nog själv att vi borde prata om pengar oftare, lite till mans. Att dela med sig av information (som priser, lön, etc) tjänar alla på i längden. Sen skulle jag ju inte fråga grannen vad han/hon tjänar, den frågan ställer jag bara till arb.kamrater.
Om huset såldes före/utan visning, kan det ju vara så att man fick ett direktbud och antog det. Det är ju säljaren som väljer vem som får köpa, oavsett bud.
Om huset såldes före/utan visning, kan det ju vara så att man fick ett direktbud och antog det. Det är ju säljaren som väljer vem som får köpa, oavsett bud.
Moderator
· Stockholm
· 57 831 inlägg
Det är ju uppenbart känsligt för en del, även de som mottar sådan information. Jag vet en familj som "hängdes ut" i lokaltidningen som en av 10 i topp i kommunens inkomstliga.
Barnen mobbades i skolan, tom. av vissa lärare., med referens till artikeln.
Barnen mobbades i skolan, tom. av vissa lärare., med referens till artikeln.
Det låter hemskt! Öppenhet bygger ju på att man känner ömsesidigt förtroende o att folk är sjyssta.H hempularen skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
När det gäller hus, eller rättare sagt fastigheter, så måste ju köparen (eller dennes ombud = mäklaren/banken) ansöka om lagfart. Och det kostar, vill jag minnas, 825 kr
plus 1,5% av köpesumman när det är affär mellan privatpersoner.
Det är när lagfarten är utfärdad, vilket kan ta någon/några månader efter köpebrev är skrivet i samband med tillträdet, som köpesumman kan bli offentlig och tillgänglig på Booli och Hemnet.
Och, för den delen, publiceras i lokalblaskorna.
plus 1,5% av köpesumman när det är affär mellan privatpersoner.
Det är när lagfarten är utfärdad, vilket kan ta någon/några månader efter köpebrev är skrivet i samband med tillträdet, som köpesumman kan bli offentlig och tillgänglig på Booli och Hemnet.
Och, för den delen, publiceras i lokalblaskorna.
Redigerat:
Klicka här för att svara