namor namor skrev:
Finns inte huset med bland följande:

[länk]

Om ja så finns mäklaren angiven när du scrollar ner på respektive objekt, t.ex

[länk]
Nej, huset finns varken med på booli eller hemnets slutpriser.

Ska testa att googla..

Mvh Jonas

Hos oss publiceras alla lagfarter i lokaltidningen.

Googles cache

Yang Yang skrev:
Googles cache
??

Mvh Jonas

Finns en app som heter Huskolla. Kolla där. Förr eller senare dyker det upp där

Lokaltidningen på min ort publicerar alla objekt som är sålda, men vill inte köpare el.säljare det ska vara offentligt, är det bara gilla läget, då får inte mäklaren heller lämna ut det.

Fadai
Finns en funktion på Hemnet för att veta slutpriset, men den kanske är frivillig... Tycker nog själv att vi borde prata om pengar oftare, lite till mans. Att dela med sig av information (som priser, lön, etc) tjänar alla på i längden. Sen skulle jag ju inte fråga grannen vad han/hon tjänar, den frågan ställer jag bara till arb.kamrater.
Om huset såldes före/utan visning, kan det ju vara så att man fick ett direktbud och antog det. Det är ju säljaren som väljer vem som får köpa, oavsett bud.

Det är ju uppenbart känsligt för en del, även de som mottar sådan information. Jag vet en familj som "hängdes ut" i lokaltidningen som en av 10 i topp i kommunens inkomstliga.

Barnen mobbades i skolan, tom. av vissa lärare., med referens till artikeln.

Fadai
H hempularen skrev:
Det är ju uppenbart känsligt för en del, även de som mottar sådan information. Jag vet en familj som "hängdes ut" i lokaltidningen som en av 10 i topp i kommunens inkomstliga.

Barnen mobbades i skolan, tom. av vissa lärare., med referens till artikeln.
Det låter hemskt! Öppenhet bygger ju på att man känner ömsesidigt förtroende o att folk är sjyssta.

När det gäller hus, eller rättare sagt fastigheter, så måste ju köparen (eller dennes ombud = mäklaren/banken) ansöka om lagfart. Och det kostar, vill jag minnas, 825 kr
plus 1,5% av köpesumman när det är affär mellan privatpersoner.

Det är när lagfarten är utfärdad, vilket kan ta någon/några månader efter köpebrev är skrivet i samband med tillträdet, som köpesumman kan bli offentlig och tillgänglig på Booli och Hemnet.

Och, för den delen, publiceras i lokalblaskorna.

Redigerat:
  • Gilla
fahlis och 1 till
  • Laddar…
Man kan / kunde välja att låta bli att publicera priset i "lokalblaskan"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.