D
hej alla experter, heheh här kommer en dum fråga av mig...( är amatör 100%)

jag gilla 1,5 plan hus med trappan och snea tak där uppe som jag vill tillbringa på,, tykte det är mysssig med snea tak, ska ha en master bedrum på övervången samt fint allrum, ,,, gilla att vistaasss där uppe.,.

hur som helst så tycker jag att 1,5 plans villa ser så fult ut på utsidan, jag gilla utsidan av 1 plans villa mer,,..... kan man bygga ett nytt 1,5 plans men stoppar ner den på marken så halva första våningen ligger under marken,, och fönstret hamnar på nåt sätt en aning lite över markytan?? inte stoppa halva första våningen ner på marken men stoppa lite grann då.. på utsidan sett vill jag ha 1 plans utseende med inte alltför branta tak,,

ett annan allternativ jag har är att bygga 1 plans hus med en loft på taket, men loften blir inte så hög så jag tänkte sänka första våningens takhöj en anning, istället för 2,5 meter på första våningen så kan man ha 2,1 m eller 2,2 m,, för att få lite takhöjd på övervåningen (loften) är det klokt att göra så??

hoppas nån experter innom området förstår vad jag fråga efter d^_^b

mvh DVD

Låter fruktansvärt. Hoppa över hela iden direkt och kolla runt på husbyggarfirmornas olika hus.

Googla på "split level house", ca 5 milj träffar. Är det vad du är ute efter?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.