Vi har köpt ett hus från 1984 som är täckt av en riktigt hemsk strukturtapet.
Hade en hantverkare där som kikade och tackade nej till jobbet vilket säger en del..
Alla väggar är målade i omgångar och tapeten sitter som berget så omöjlig att få bort.
Har läst alla tips men känner att bredspackla inte är något alternativ då vi pratar 150 kvm.
Någon som har erfarenhet av att använda täcktapet typ Easy cover? Funkar det på grövre struktur med träflisor?
Tacksam för alla tips här!
Hade en hantverkare där som kikade och tackade nej till jobbet vilket säger en del..
Alla väggar är målade i omgångar och tapeten sitter som berget så omöjlig att få bort.
Har läst alla tips men känner att bredspackla inte är något alternativ då vi pratar 150 kvm.
Någon som har erfarenhet av att använda täcktapet typ Easy cover? Funkar det på grövre struktur med träflisor?
Medlem
· Blekinge
· 12 289 inlägg
Välkommen till forumet!
Vi kallar dyliga tapeter för maskodling.
I förra huset försökte vi någon renoveringstapet (easy cover tror jag) men det blev bara skit. Kanske jag är dåligt på det.
Nu gäller det i liknade fall bara renoveringsgips 6 mm. Passa på att installera fler eluttag/brytare när du är igång. Legalt får du inte göra det men om du är händig och förståndig så är det inga problem.
Vi kallar dyliga tapeter för maskodling.
I förra huset försökte vi någon renoveringstapet (easy cover tror jag) men det blev bara skit. Kanske jag är dåligt på det.
Nu gäller det i liknade fall bara renoveringsgips 6 mm. Passa på att installera fler eluttag/brytare när du är igång. Legalt får du inte göra det men om du är händig och förståndig så är det inga problem.
Hade samma i detta hus, och har fortfarande i sovrummen. Tapetskrapa och tålamod. Spackla det värsta och sätt upp renoveringstapet om det skall målas.W WallmarkSoffi skrev:Vi har köpt ett hus från 1984 som är täckt av en riktigt hemsk strukturtapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
…och när det kommer till renoveringstapet så använd de lite tjockare som döljer mer skavanker. Flügger har en som vi använt mycket och tycker funkar bra.
Just Easy cover är en specifik produkt från Doro(?) som är en glasfiberarmerad historia och som inte döljer lika bra. Har använt det i ett rum men gör inte om det. Dyr är den också.
Just Easy cover är en specifik produkt från Doro(?) som är en glasfiberarmerad historia och som inte döljer lika bra. Har använt det i ett rum men gör inte om det. Dyr är den också.
Vi använde först en spikroller på tapeterna sedan kletade vi på kiilto pro easy remover och väntade ca 40 minuter innan vi började skrapa bort tapeterna.
Jag förstår nu varför ingen hantverkare vill ta på sig detta jobbet, det krävs tålamod
Lycka till!
https://www.kiilto.se/produkt/kiilto-easy-remover/
Jag förstår nu varför ingen hantverkare vill ta på sig detta jobbet, det krävs tålamod
Lycka till!
https://www.kiilto.se/produkt/kiilto-easy-remover/
Japp, det gjorde jag också. Funkade utmärkt, det var bara att pulla loss den övre kanten och rycka av rubb och stubb för min del. Därefter fick man förvisso i princip bredspackla kring 130m2 källare.D densomkanvet skrev:
Jag har provat renoveringstapet inlett par olika omgångar och det funkar väl men jag tycker den svampiga känslan i dem är horribel så om jag i framtiden inte orkar spackla blir det garanterat renoveringsgips.
Klicka här för att svara