440 läst · 5 svar
440 läst
5 svar
Hur får man bort kommod limmad i kaklet?
En bekant till mig skulle byta kommod med tillhörande tvättställ. Det såg ut som att kommoden satt fast i den kaklade väggen med två kraftiga skruvar som det brukar vara men...
Den förra ägaren av huset hade limmat fast den bakre spånskivan (storlek ca 60 x 20 cm) från kommoden i kaklet med någon form av silikonfog eller liknande. Den sitter som berget. När man drar i spånskivan så ser man att väggen med kaklet rör sig. Vågar inte dra hårt för då blir det en helrenovering av hela badrummet då kaklet är så pass gammalt att det inte går att köpa längre. Vad gör man för att lösa detta?
Den förra ägaren av huset hade limmat fast den bakre spånskivan (storlek ca 60 x 20 cm) från kommoden i kaklet med någon form av silikonfog eller liknande. Den sitter som berget. När man drar i spånskivan så ser man att väggen med kaklet rör sig. Vågar inte dra hårt för då blir det en helrenovering av hela badrummet då kaklet är så pass gammalt att det inte går att köpa längre. Vad gör man för att lösa detta?
Fiskelina som du ”sågar” medE Elnovis skrev:En bekant till mig skulle byta kommod med tillhörande tvättställ. Det såg ut som att kommoden satt fast i den kaklade väggen med två kraftiga skruvar som det brukar vara men...
Medlem
· Blekinge
· 11 223 inlägg
Googla efter sågtråd. Finns även med handtag för enkel hantering.
En metalltråd kommer garanterat lämna märken i kaklet. Det kanske inte gör något.
Jag skulle rekommendera att gå till en bilglasmästare och fråga om du får köpa några meter av deras fiberskärtråd. Här är ett exempel men det finns många tillverkare.
https://www.amazon.com/Equalizer-Ripcord-RC300-Windshield-Removal/dp/B07Q5NWFP5
Jag skulle rekommendera att gå till en bilglasmästare och fråga om du får köpa några meter av deras fiberskärtråd. Här är ett exempel men det finns många tillverkare.
https://www.amazon.com/Equalizer-Ripcord-RC300-Windshield-Removal/dp/B07Q5NWFP5
Klicka här för att svara