806 läst ·
21 svar
806 läst
21 svar
Hur får jag varmvattnet tilbaka?
Kollat så ingen blandare läcker över kallvatten till varmvattnet?
Jag råkade ut för det med en gammal blandare som var kopplad till tvättmaskinen, någon hade vridit på varmt och kallt samtidigt. Ju längre man spolade varmvatten i någon annan kran desto kallare blev det.
Jag råkade ut för det med en gammal blandare som var kopplad till tvättmaskinen, någon hade vridit på varmt och kallt samtidigt. Ju längre man spolade varmvatten i någon annan kran desto kallare blev det.
Skal inte vara nogon "andra blandare". Pannan skal kun gi varmtvatten til bruk i huset (kök og bad-rum). Har funkat bra siden el-patronen ble bytat for 3 år siden. Plutselig nu for 1 månad sedan er det inte nogot varmtvatten annat enn ca 10 sekunder.....derefter blir det iskaldt.P Perplexus skrev:
Ja, kände igen exakt det du beskriver. Det var inget fel på varmvattnet, det läckte genom en helt annan kran (=blandare) in kallvatten i varmvattenledningen som trängde bort varmvattnet så det blev kallt efter en liten stund.K KikkiB skrev:
Men om du inte har någon annan kran som kan vara felaktig eller påvriden på varmt och kallt samtidigt kan du bortse från det.
HejK KikkiB skrev:
Pumpen sitter innan för frontplåten på framsidan. Det finns en ändpluggen som går o lossa o skruva ut (kommer lite vatten men stäng kallvattnet till pannan på en ventil ovanpå} finns skåra i pumpaxeln innanför, prova med en större skruvmejsel o snurra är den loss är det mest troligt flädesgivaren som hängt sig. Ring annars Värmebaronen 044-226320 som tillverkat kombipannan och få tips av någon som kan pannan.
Tack for alle gode råd og tips. Jeg tror inte jag skal begi meg ut på disse tingene. Må nok få tak i nogon som kan gjöra dette. Jag bor öde, så det fins ingen expert i närheten (rörmockare e.l.). Jag har ringt flere steder, men dom kan inte hjelpa. Får prova Värmebaronen kanskje. Tack igjen til alla som har svart.E Elvist skrev:Hej
Pumpen sitter innan för frontplåten på framsidan. Det finns en ändpluggen som går o lossa o skruva ut (kommer lite vatten men stäng kallvattnet till pannan på en ventil ovanpå} finns skåra i pumpaxeln innanför, prova med en större skruvmejsel o snurra är den loss är det mest troligt flädesgivaren som hängt sig. Ring annars Värmebaronen 044-226320 som tillverkat kombipannan och få tips av någon som kan pannan.
Klicka här för att svara