Hej!
Jag vill måla tak men här och där har färg lossnat. På ett ställe, se bild, så har det suttit en taklampa och när vi tog ner den följde färgen med och ”råa” takplattorna kom fram. Provade att skrapa bort färg och det gick att få loss i stora sjok om man skulle vilja. Det har även lossnat på en hel del fler ställen, men mindre ytor, där det suttit maskeringstejp alldeles för länge. Bakom en taklist egentligen så inte hela världen.
Verkar sitta helt ok i övrigt antar jag? Men har ju inte heller petat någon annanstans.
Hur gör jag nu för att fixa detta så att jag kan måla om taket?