Alfredo Alfredo skrev:
Jag brukar värma det jag vill ska utvidgas… Men visst, värmning/avsvalning kan kanske hjälpa till.
Prova får du se!

Ni menar att värma mässingdelen? den ska skrotas i vilket fall, och när den blir varm så är det enklare att skruva ut den?
Tack för er input

C chali405 skrev:
Ni menar att värma mässingdelen? den ska skrotas i vilket fall, och när den blir varm så är det enklare att skruva ut den?
Tack för er input
Ja, är delarna lösa kan du ju prova att värma dem i ugnen om de får plats om du inte har svets eller liknande. Baka på 250 grader en stund :)

• Gilla
chali405
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då nyper det ju ännu hårdare om man värmer den inre mässingdelen.
Man värmer och låter svalna, då har materialet runt omkring hållit mot när delen försöker utvidga sig, och den krymper en liten aning när den svalnar.
Används naturligtvis med viss eftertanke.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Ja, är delarna lösa kan du ju prova att värma dem i ugnen om de får plats om du inte har svets eller liknande. Baka på 250 grader en stund :)
Värmepistol funkar bra.

• Gilla
chali405
  • Laddar…
L lostinsweden skrev:
Värmepistol funkar bra.
Ja ibland. Men som för mig funka de inte igår, var tvungen att dra fram svetsen. Prova först värmepistol sen gasol ogräs brännare som kund hade. Inget funka men med svetsen lossna de direkt. Var en mässings kropp med ett lock av mässing med en gänga på insidan.

• Gilla
chali405
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Klarar kromet 250 grader utan att ta skada tro?

Garanterat! Med en svets kan de ju blir flera 1000 grader. Googla snabbt och 1200 grader verka va gränsen typ

• Gilla
chali405
  • Laddar…
När jag var yngre bruka jag köra motorhalvorna till crossen i ugnen och vevlager i frysen innan monteringen :)

• Gilla
chali405
  • Laddar…
Om någon råkar läsa detta i framtiden så tog jag en mutterdragare och bankade fast på den med en mindre hylsa så gick det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.