Vad behöver jag för verktyg för att få ut patronen, Finns några verktyg jag inte känner till? är en ventil till dusch, fick ut ena.
Har sprejat rostlösare men den har totalt rostat fast... Har haft i skruvstäd och försökt med alla nycklar.., är nu inne på att bulten kommer bli rundad helt då den är i mässing.
Skulle en mutterdragare funka tro? känns som den kommer runda den också..
Har sprejat rostlösare men den har totalt rostat fast... Har haft i skruvstäd och försökt med alla nycklar.., är nu inne på att bulten kommer bli rundad helt då den är i mässing.
Skulle en mutterdragare funka tro? känns som den kommer runda den också..
Njaee, tångnyckel är ju bara en skonsammare variant av polygrip eftersom käftarna saknar räfflor som kan skada (kromade) delar av kranar och armaturer.J john.h skrev:
TS har ju uppenbarligen inget behov av att skona delen som ska bort men har ändå inte lyckats hittills…
Att jobba med värme respektive kyla kan vara en väg att gå; om ”patronen” har ärgat fast kanske ett syrabad kan göra skillnad? Citronsyra, Hessa kalkborttagning (fosforsyra) eller dylikt kanske kan vara behjälpligt?
Lycka till!
//Ronnie
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Man får rörelse! Har du aldrig mekat med grejer som sitter fast? Löste detta idag med en inre gänga i mässing som satt fast. Prova först med varmluftspistol sen med gasol. Gick ej men sen tog jag stor släggan(gassvetsen) då lossna de direkt!Alfredo skrev:
Står rörtång. Det hjälper ibland att gänga in först sedan ut.