Ja, nu har planterna ställts i linje för maximalt krångel. Bor i en gammal villa som börjat sitt liv som sommarstuga, och därför har byggts till i olika etapper. Den borrade brunnen (troligen 60m djup) har hamnat 2m in under huskroppen som står uppstagad så det går att krypa fram till brunnen.
Häromdagen gick vattenpumpen (från 1988) till slut i stöpet så vi ringde röris och elektriker som kom trots att det är semestertider och började mecka.

Allt gick fint i början och vi fick upp 20m slang, men sen tog det tvärstopp och vajern och slangen kommer vare sig upp eller ner. När vi lyser syns bara vattenytan. Jag har dragit som en idiot och kört med hävstång och hela kittet. Ingen effekt. Ibland går det att spränga bort en fastkilad pump sa rörisen, men inte när huset är ovanför.
Nu ser det ut som att alternativet är att borra ny brunn, men kommunalt V/A är runt hörnet, som dessutom bekostas av oss boende, så det känns som en så fruktansvärt tråkigt utgift med ny brunn i detta läge...

Har ni några som helst kreativa idéer på hur fan jag ska få upp pumpjäveln så är jag idel öra!

så jäkla surt! kom du vidare? ny brunn kan ju vara värt om ni får bättre vatten än det kommunala (och ha som dricksvatten). Annars ev som bevattningsvatten senare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.