1 497 läst ·
47 svar
1k läst
47 svar
Hur får jag upp temperaturen i golvvärmen?
Medlem
· Västra götaland
· 55 inlägg
Tack för svar. Då vet jag att man inte ska dra ut pinnen med tång. Min pinne fjädrar fint men jag ska byta den (A) ändå. Mejlade MMA och frågade om jag kunde ersätta FV20 med FVR20 och de svarade att det gick bra för den enda skillanden var möjligheten till förinställning. När jag bytt den så kan vi utesluta A
Någon STAD-ventil vet jag inte om jag har, hur ser den ut i så fall?
Någon STAD-ventil vet jag inte om jag har, hur ser den ut i så fall?
Medlem
· Västra götaland
· 55 inlägg
NU mina vänner vill jag tacka för alla kloka råd jag fått längs vägen, jag har lärt mig massor längs vägen...och utan er hjälp hade det varit svårt!
Och var var det då som var problemet, jo MAGNETIT (se bilden) som satt igen termostatventilen (A). Den släppte igenom vatten men inte på nära vägar tillräckligt för att få någon cirkulation eller värme för den delen.
Nu sitter den nya FVR20-termostatvetilen på plats och jag kan få både värme och bra cirkulation, kunde sänka båda pumparna rejält. Nu återstår bara att justera in allt, men det blir ju en sann glädje nu när golven äntligen blir varma
Återigen TACK för all hjälp!
Och var var det då som var problemet, jo MAGNETIT (se bilden) som satt igen termostatventilen (A). Den släppte igenom vatten men inte på nära vägar tillräckligt för att få någon cirkulation eller värme för den delen.
Nu sitter den nya FVR20-termostatvetilen på plats och jag kan få både värme och bra cirkulation, kunde sänka båda pumparna rejält. Nu återstår bara att justera in allt, men det blir ju en sann glädje nu när golven äntligen blir varma
Återigen TACK för all hjälp!
Klicka här för att svara