Jag har två gamla taklampor i köket. För den ena har gummiringen "vittrat sönder" och klotet på ljuskällan hänger därför ner mot glaskupan. Skulle bli glad för idéer på hur jag skulle kunna få upp lamphållaren så att den inte hänger nedåt mot glaset. Dvs om det går att göra utan att ta loss elkablarna? Eller borde jag i det här läget kontakta en elektriker för att jag inte kommer ifrån att kablarna måste lossas?
De två första bilderna är på den jag vill försöka laga. Den sista bilden är på den som sitter som den ska sitta.
De två första bilderna är på den jag vill försöka laga. Den sista bilden är på den som sitter som den ska sitta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fast då måste ts byta två stycken om det ska se enhetligt ut. Delen du behöver är inringad i bilden nedan och kostar inte många kronor. Går att köpa i en gammal hederlig lampaffär eller komplett med lamphållaren på Jula. Du behöver stänga av strömmen och öppna lamphållaren.
Om du är osäker be någon som vet hur man gör om hjälp. 🙂
https://www.jula.se/catalog/el-och-...ingstillbehor/lampsocklar/lamphallare-025408/
Logga in
Skapa konto
Tack för svar och tydlig bild. Det blir en sväng till Jula imorgonSolvskaftet skrev:
Fast då måste ts byta två stycken om det ska se enhetligt ut. Delen du behöver är inringad i bilden nedan och kostar inte många kronor. Går att köpa i en gammal hederlig lampaffär eller komplett med lamphållaren på Jula. Du behöver stänga av strömmen och öppna lamphållaren.
[bild][länk]
Klicka här för att svara