4 589 läst ·
62 svar
5k läst
62 svar
Hur får jag igång kupevärmen i XC60 nu när VOC är borta?
I USA säljs ett uppgraderat modem.... så där gick det minsann...A _ametist_ skrev:Volvo använder Telenor och de har stängt ner sitt nätet.
När jag ringde Volvo när VOC uppenbart inte fungerar för att ta reda på vad som nu gäller, så påstod de att det skulle kosta mer att byta ut den utrustningen då de var tvungen att plocka isär hela bilen än att köpa en ny bil - vilket jag har väldigt svårt att tro på. Bilar byggs ju för att kunna servas....
Helt andra förutsättningar.BjörnC2 skrev:
Volvo Cars Europe har uttryckligen sagt att lösningarna för USA inte är tekniskt genomförbara för europeiska bilar och därmed inte tillgängliga här. Det hade väl dock gått att lösa om man velat...
Redigerat:
"helt andra förutsättningar"? Det är en modul som byts...K Kardan79 skrev:
A _ametist_ skrev:Ja, denna instruktion såg jag på nätet.
Men jag får den inte att fungera trots denna instruktion.
Slutade denna funktion att fungera nu tillsammans med Volvo on Call?
Eller bör den fungera ändå fortsättningsvis?
Behövs det göras någon inställning inne i bilen för att detta ska fungera?
Vad är utrustningen "pcc" för någonting?
Och är det en ny typ av nyckeln, eller fungerar
Nej, jag fick inte igång värmaren via direktstart (och trycka reset).O ollo skrev:
Ok, jag har för mig att jag var tvungen att hålla in knappen i 1-3 sekunder innan den växlade läge ifrån "av" till "på" men kan vara jag som har fel.A _ametist_ skrev:
Annars är det att åka till en Volvo verkstad så får de felsöka.
Snyggt, bara att välja och betala ifall du vill ha den funktionen 👍A _ametist_ skrev:
Hur gick det med direkt starten, funka det att starta via spaken?
Precis det jag föreslog för dig tidigare i tråden, en sak du pluggar in in dators diagnosport som styr bilens funktioner via mobilnätet. Men jag orkar inte sitta och forska fram allting åt dig så lite jobb får du göra själv också och du måste Självklart kunna direktstarta värmaren med färddatorn, annars är den ju trasig.A _ametist_ skrev:
För ca 8500kr får du en ny mottagare och separat fjärr med betydligt bättre räckvidd. Så INTE värt.A _ametist_ skrev: