4 444 läst ·
62 svar
4k läst
62 svar
Hur får jag igång kupevärmen i XC60 nu när VOC är borta?
Va bra, var flera som tipsat om instruktionsboken, har du läst den?A _ametist_ skrev:
Eftersom vi ej får svar av dig vad du har provat så tror vi ju att du inte provat, du har ej heller svarat ifall du provat med reset knappen... Fungerade det?
Om det inte fungerar så får vi ju gå vidare med fler tips.
Nu har jag ingen aning om hur voc fungerar men båda ska ha varit i kontakt med Volvo på ett eller annat sätt.K Kardan79 skrev:
Ena visade ett sms där Volvo informerade om att voc fungerar fram till 2027.
Den andra sa att han kunde förlänga sin prenumeration eller liknande på voc om han har ett sim från en operatör som använder telias nät
Mycket hänger på bilens ålder.W whak skrev:Nu har jag ingen aning om hur voc fungerar men båda ska ha varit i kontakt med Volvo på ett eller annat sätt.
Den andra sa att han kunde förlänga sin prenumeration eller liknande på voc om han har ett sim från en operatör som använder telias nät
Så här skriver Volvo på sin webbplats:
På vår gamla V60 -12 har VOC (m.m.) slutat fungera, men på laståsnan (V70 -16) fungerar det i två år till.
I bägge bilar KAN man sätta in valfritt sim-kort för att kunna ringa, skicka sms, m.m. utan att ha bilen ansluten till en mobiltelefon. Det har dock ingenting med VOC (m.m.) att göra.
Okey, då låter det som att en av dom jag talade med hade missuppfattat det en aningK Kardan79 skrev:Mycket hänger på bilens ålder.
Så här skriver Volvo på sin webbplats:
[bild]
På vår gamla V60 -12 har VOC (m.m.) slutat fungera, men på laståsnan (V70 -16) fungerar det i två år till.
I bägge bilar KAN man sätta in valfritt sim-kort för att kunna ringa, skicka sms, m.m. utan att ha bilen ansluten till en mobiltelefon. Det har dock ingenting med VOC (m.m.) att göra.
Vilka vi? För mig är det väldigt tydligt att TS läst instruktionsboken.O ollo skrev:
Ofta kan dock en instruktionsbok vara rätt generell och behandla diverse funktioner/finesser som man har, eller kanske inte har. Det är inte alltid enkelt att veta vilka delar av instruktionsboken som är relevanta för ens egen bil.A _ametist_ skrev:
Vi menar jag de som svarat i tråden, hade det bara varit jag som svarat hade jag skrivit jag. för det är ju mer än jag som har skrivit svar hur man ska göra.Alfredo skrev:
Vilka vi? För mig är det väldigt tydligt att TS läst instruktionsboken.
Ofta kan dock en instruktionsbok vara rätt generell och behandla diverse funktioner/finesser som man har, eller kanske inte har. Det är inte alltid enkelt att veta vilka delar av instruktionsboken som är relevanta för ens egen bil.
I manualen på ca 500 sidor så står svaret på sida 154. Den googlade jag fram på 2 min.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Självfallet har jag läst instruktionsboken innan jag postade min fråga här.O ollo skrev:
Hade det som stått i den fungerat hade jag inte behövt skriva min fråga här - eller hur!
Dessutom har jag googlat innan.
Du hade ingen XC60, eller hur!O ollo skrev:
Volvo använder Telenor och de har stängt ner sitt nätet.W whak skrev:Nu har jag ingen aning om hur voc fungerar men båda ska ha varit i kontakt med Volvo på ett eller annat sätt.
När jag ringde Volvo när VOC uppenbart inte fungerar för att ta reda på vad som nu gäller, så påstod de att det skulle kosta mer att byta ut den utrustningen då de var tvungen att plocka isär hela bilen än att köpa en ny bil - vilket jag har väldigt svårt att tro på. Bilar byggs ju för att kunna servas....
Nä men en V60 -12 summum som hade samma teknik. Jättefin bil tills jag fick rost i framskärmarna pga att det inte fanns några stänkskydd, gick ej på garantin så jag bytte in den 2014.A _ametist_ skrev:
Jag hade ej heller pcc så jag köpte en modul så jag kunde starta värmaren via nyckeln ändå, vet ej ifall de finns kvar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det du kan göra är att kolla ifall det finns någon tredjepart som har uppdaterat och kör via 4g, den modulen jag hade körde enbart via original nyckeln men funktionen funkade bra dock endast inom 20 meter.A _ametist_ skrev:Volvo använder Telenor och de har stängt ner sitt nätet.
När jag ringde Volvo när VOC uppenbart inte fungerar för att ta reda på vad som nu gäller, så påstod de att det skulle kosta mer att byta ut den utrustningen då de var tvungen att plocka isär hela bilen än att köpa en ny bil - vilket jag har väldigt svårt att tro på. Bilar byggs ju för att kunna servas....
Hur gick det? Fick du igång värmaren med direkstart?
Då är ju frågan när du gjort som man ska, har du någon felkod? Kanske det är fel på värmaren?A _ametist_ skrev: