FredrikR FredrikR skrev:
Har du provat att starta via färddatorn/blinkersspaken?
Ja, men får inte igång den. Det står bara AV.
När jag gör enligt instruktioner i bok och på nätet, står det fortsatt bara AV. Hur får jag den PÅ? Måste jag göra någon annan inställning?

FredrikR FredrikR skrev:
Funkar det inte att göra som i den här videon?
[media]
Jag vill helst inte ställa in timer då man ju åker med bilen vid olika tillfällen. Vill kunna starta den manuellt. Hur gör man det?

A _ametist_ skrev:
Jag vill helst inte ställa in timer då man ju åker med bilen vid olika tillfällen. Vill kunna starta den manuellt. Hur gör man det?
När du står i menyn och det står direkstart av, håll in reset knappen tills det står på. Tror det var så man gjorde, var ca 10 år sedan jag sålde min v60

Instrumentpanel på en bil visar texten "Direktstart" och "21°C".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

O ollo skrev:
När du står i menyn och det står direkstart av, håll in reset knappen tills det står på. Tror det var så man gjorde, var ca 10 år sedan jag sålde min v60

[bild]
Ska jag trycka in resetknappen?
Trodde man skulle trycka in OK-knappen (längst ut på änden)...?

RoTe
A _ametist_ skrev:
Ska jag trycka in resetknappen?
Trodde man skulle trycka in OK-knappen (längst ut på änden)...?
gör det som får den att säga på/till

• Gilla
ollo och 1 till
  • Laddar…
Kanske lite OT men när jag läste VOC i Volvo-sammanhang så tänkte i alla fall jag på "Volvo Original Cup" och kunde inte förstå vad rally hade med saken att göra... 😂

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Nu har vi alla tipsat om hur ts ska göra... Problemet är hur ts gör med alla tips?!
Provar han, läser han, tvivlar han, eller gör han inget...
Hur många sådana här trådar finns det, någon frågar, flera svarar men ts gör tvärtemot vad som tipsas?!

• Gilla
  • Älska
snaggletooth och 3 till
  • Laddar…
K
BjörnC2 BjörnC2 skrev:
Finns som extra tillbehör
[länk]
Kostar en slant om man inte har den redan...
20m räckvidd men vanlig nyckel och 100m med pcc säger dom
Enligt manualen ska man trycka på låsa först, sen hålla in lampknappen i minst 2s.
Rätt stor prisskillnad. Runt 3-3500 kr för att kunna använda nyckeln som fjärr (ny programvara) och typ 9000 kr om man vill ha separat fjärr och nytt mottagare (bättre räckvidd). Det var iaf de priser jag fick.

O ollo skrev:
Nu har vi alla tipsat om hur ts ska göra... Problemet är hur ts gör med alla tips?!
Hur många sådana här trådar finns det, någon frågar, flera svarar men ts gör tvärtemot vad som tipsas?!
Tror ts tog det enkla alternativet och köpte ett telia kontantkort

• Gilla
ollo
  • Laddar…
K
W whak skrev:
Och gjorde exakt vad med det?
Som ägare till en gammal v60 -12 är jag väldigt intresserad av att få veta mer om den saken. 😉

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Och gjorde exakt vad med det?
Som ägare till en gammal v60 -12 är jag väldigt intresserad av att få veta mer om den saken. 😉
Vet inte har själv inte en volvo.
Men jobbar inom support på mobilt.
Och det är just dom senaste dagarna flera kunder som inkommit med frågor om byte till telia för att kunna använda volvo on call.

K
W whak skrev:
Vet inte har själv inte en volvo.
Men jobbar inom support på mobilt.
Och det är just dom senaste dagarna flera kunder som inkommit med frågor om byte till telia för att kunna använda volvo on call.
Det hade kanske varit klokare av dem att prata med Volvo...
De kan inte byta sim i styrenheten.
Visst, de som har bilar med den möjligheten kan sätta ett telia-sim i hållaren i handskfacket, men det har ingenting med VOC att göra.

O ollo skrev:
Svara för dig själv!
Om tipsare säger att jag ska prova en sak, så förstår jag inte hur du kan få för dig att jag då provar någonting helt annat!
Självfallet provar jag det som föreslås!

W whak skrev:
Kontantkort löser inte detta - det jag inget med VOC att göra vad jag förstår.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.