Bara som ett litet råd om hur man kan tänka i annorlunda banor.

För ett antal år sedan arbetade jag (i Sverige) för ett mindre USA bolag. Grundaren där i USA hade problem med en byggfirma som aldrig avslutade renoveringen av hans villa. Verkar vara ett globalt problem.

Han löste det genom att köpa byggfirman.....

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Om vi antar att elfelet ligger på en elfirma som de anlitat som underentreprenör. Så skulle det kunna fungera att gå direkt på elfirman, de vill kanske inte bli kända på orten som dåliga elektriker som inte vet hur man får en lampa att lysa. Formellt är det fel väg att gå, men iom. konkursen så existerar inte den rätta vägen.

Kontakta även firman och tjata, så länge de inte helt stängt ned. Är de seriösa, som genom olyckliga omständigheter gått i KK, så kanske de faktiskt har tid att fixa detta nu när de inte kan ta in nya affärer till firman. Alla som går i KK är ju inte skumma.

Är de mindre seriösa så har de redan startat på nytt, och kommer att försöka lura dig att beställa det återstående av deras nya firma, med "rabattpris". Så länge man inte betalar en krona i förskott, så kan man ju faktiskt "låta sig luras till det", och i detta läge kan man ju med gott samvete bli en extremt strulig betalare när det blir dags att betala den "nya" firman.
Kloka tankar, problemet jag har är att alla telefonnummer jag har till dem är avstängda och jag har inte hittat personerna på Eniro. Alla som jobbade här var invandrare och pratade inte så bra svenska. Jag fick bara något förnamn på dem och kan inte leta reda på någon.

Men avseende elen så är jag rätt säker på att det bara är lysknappen som inte funkar som den ska. Hade det inte varit jordat och våtutrymme hade jag bett min pappa kika på det. Jag ska dock ta hit en elektriker efter årsskiftet (när jag har nya rotpengar ;)) för en annan grej så jag avvaktar med den tills dess.

Måleriarbetet som är kvar fixar jag själv. Det är ju ändå så trist höstväder.

Jag är otroligt glad att detta inte hände när halva badrumsgolvet var uppbilat och jag inte hade nån dusch...

Liten update. De kom faktiskt hit och fixade skadorna som gjorts vägg-i-vägg till badrummet som renoverats. Sen har de uppenbarligen dragit igång en ny firma med nästan samma namn som den gamla. Jag har mailat dem och sagt att jag vill att de fixar belysningen i badrummet som renoverats. (El och badrum är inget jag ger mig på själv.)

Om de inte gör det kommer jag att skriva en sur recension på fb. Finns det fler ställen man kan ge bedömningar på?

Här kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.