Hejsan lade en rullgräsmatta för 2 år sen och detta året har jag fått gula fläckar på gräsmattan som är väldigt torrt.
Hur kan jag få liv i gräsmattan igen ?
Har gödslat och vattnat efter plus att det regnat väldigt bra där jag bor i Skåne.
Det ser väldigt tråkigt ut just nu tyvärr
Hur kan jag få liv i gräsmattan igen ?
Har gödslat och vattnat efter plus att det regnat väldigt bra där jag bor i Skåne.
Det ser väldigt tråkigt ut just nu tyvärr
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 876 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 876 inlägg
Jag skulle vänta till hösten och se hur den utvecklar sig. Ställ in högsta klipphöjden på klipparen så gräset får en chans att rota sig djupare.
Om du vattnar vid torka så vattna riktigt rejält på en gång och vänta sedan tills det är torrt 15 cm ner i marken.
Antingen har gräset inte fått kontakt med jorden under eller så är det bränt av gödsel.
Ska du stödså så använd samma sorter som redan är i gräsmattan och i liknande proportioner.
Om du vattnar vid torka så vattna riktigt rejält på en gång och vänta sedan tills det är torrt 15 cm ner i marken.
Antingen har gräset inte fått kontakt med jorden under eller så är det bränt av gödsel.
Ska du stödså så använd samma sorter som redan är i gräsmattan och i liknande proportioner.
Klicka här för att svara