Hej! Jag har flyttat in till en ny lägenhet (hyresrätt) och de har bytt alla golv utom just badrumsgolvet.. Det ser ut såhär, efter en glasvägg kanske? Ser helt bedrövligt ut. Det är en massa hack i den med tyvärr. Hur kan jag få bort detta eller snygga till det? Jag får inte bort det gula med aceton, lacknafta eller klorin vad det verkar. Idéer? Tacksam för svar.

• Badrumsgolv med gulaktiga fläckar och hack vid duschområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är troligtvis silikon. Finns lösningsmedel men prova med ättika och bikarbonat.

• Gilla
Bulan92
  • Laddar…
Lägg en badrumsmatta över, problemet löst.

Golvet är ju inte ditt så om du skadar det ytterligare kan det kosta mer än det smakar.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
H
Bulan92 Bulan92 skrev:
Hej! Jag har flyttat in till en ny lägenhet (hyresrätt) och de har bytt alla golv utom just badrumsgolvet.. Det ser ut såhär, efter en glasvägg kanske? Ser helt bedrövligt ut. Det är en massa hack i den med tyvärr. Hur kan jag få bort detta eller snygga till det? Jag får inte bort det gula med aceton, lacknafta eller klorin vad det verkar. Idéer? Tacksam för svar.
Fota och visa hyresvärden. Bra ha det dokumenterat så att du inte blir betalningsskyldig för det.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Bulan92 Bulan92 skrev:
Det brukar vara svårt att få bort sådana missfärgningar. Så, badrumsmatta kan vara det enda realistiska alternativet. Inte så illa heller, för den delen. Gott, mjukt och varmt är den också.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det brukar vara svårt att få bort sådana missfärgningar. Så, badrumsmatta kan vara det enda realistiska alternativet. Inte så illa heller, för den delen. Gott, mjukt och varmt är den jo s
Intet Intet skrev:
Det brukar vara svårt att få bort sådana missfärgningar. Så, badrumsmatta kan vara det enda realistiska alternativet. Inte så illa heller, för den delen. Gott, mjukt och varmt är den också.
Jo så är det ju. Men har du en konkret lösning?

Ja. Matta.

H HEM2121 skrev:
Fota och visa hyresvärden. Bra ha det dokumenterat så att du inte blir betalningsskyldig för det.
Jag ska be dem kolla på det kom jag på. Jag har nyss flyttat in så jag har inte gjort detta. Kanske att de inte vet om (idioter verkar de vara faktiskt) att det finns. Har frågat om flera saker men det har inte varit en hjälpsam hyresvärd. Kanske att de därför inte gör något åt saken men renoverare bytt plastmattan i de andra rummen och om de har satt in ett nytt badkar och eventuellt tagit bort denna så borde de åtgärda det som har förstörts. Får hålla tummarna 😅

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ja. Matta.
Det är en hyresrätt.

S Småbrukaren skrev:
Det är troligtvis silikon. Finns lösningsmedel men prova med ättika och bikarbonat.
Okej 👍🏼 Ja alltså om klorin och aceton inte får bort det då tror jag nog inte på ättikan och bikarbonatet. Det använder jag till lättare städning. Jag testar silikonborttagning. 😊👍🏼

Hoppas inte på för mycket. Att byta badrumsmatta kan bli en dyr affär, som du och dina hyresgrannar i sluttampen får betala själva via hyran.

D Dilato skrev:
Lägg en badrumsmatta över, problemet löst.

Golvet är ju inte ditt så om du skadar det ytterligare kan det kosta mer än det smakar.
Haha

Intet Intet skrev:
Hoppas inte på för mycket. Att byta badrumsmatta kan bli en dyr affär, som du och dina hyresgrannar i sluttampen får betala själva via hyran.
Jag har inte tänkt att byta badrumsmattan i min hyresrätt. Vem gör det 😂

Bulan92 Bulan92 skrev:
Det är en hyresrätt.
Ja och då löser badrumsmattan problemet som någon tidigare föreslog. Troligen är det en missfärgning i golvmattan och då går det så vitt jag vet inte att ta bort. Därför är den enda realistiska lösningen att du/hyresvärden köper en badrumsmatta som täcker randen.

Bulan92 Bulan92 skrev:
Ser ut att vara någon beläggning på. Föreslår att du konsulterar en städfirma som kan komma in med en skurmaskin, borde ta bort fläcken. (Hade likande fläck i en studentlägenhet en gång. Tog dit en kompis som hade städfirma. Blev toppen.) Sedan kan de lägga på lite polish så känns det som nytt. Men ta bilder och skicka till värden, så kan de förhoppningsvis ta kostnaden eller delar av den. Borde inte kosta så mkt.
Lycka till.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.