På en nyuppsatt vägg med gipsskivor satte jag på renoveringsduk med struktur. Tyvärr gjorde jag något fel för att det blev en hel del bubblor kvar när det väl torkat. Jag försökte lösa det genom att skära upp tapeten, peta in mer lim och låta det torka. Men jag är inte nöjd med slutresultatet och jag vill nu fixa till det.

Jag har funderat på att skära bort problemområdena och spackla - men då blir ju ytan jämn så jag misstänker att det kommer att sticka ut om jag gör så.

Kan man ta bort hela renoveringsduken och börja om från början? Misstänker att den sitter som berget...

Vad rekommenderar ni?

Renoveringsduk på ny gips låter ju som ganska onödigt, målarduk sätter man om man vill ha en aning struktur på väggen.
Renoveringsduken sitter där den sitter.
Nu får du nog skära bort bubblorna sen spackla i och till slut bredspackla tunt på hela väggen, men då är du tillbaks där du började med en slät vägg. Kör en roller med grövre gräng på så får du din struktur.

Tack! Kanske jag som benämner den fel. Den var ganska tunn, som vanlig tapet - men lite plastig. Hursomhelst - din lösning låter bra. Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.