Hjälp! Ingen skruv att skruva av. Jag kan inte rubba den rostfria underdelen när jag försöker skruva av den. Gammal "trådliknande" packning går att gräva fram mellan själva bottenventilen och underliggande rördel. Är det gängat öht eller skall den "vickas" av eller hur fasiken gör jag:x
Handfatet är så fint och med ny bottenventil och ny blandare kommer det bli som nytt igen...Om jag får av eländet??
Handfatet är så fint och med ny bottenventil och ny blandare kommer det bli som nytt igen...Om jag får av eländet??
Vinkeln ser ut att vara linad dit, du får hålla emot på den tunna muttern och försöka gänga av krom esset. Sedan kan man stoppa i två stjärnmejslar i silen så man kan ta motgrepp med en skiftnyckel när man försöker lossa vinkeln. lyckas du så är sedan kruxet att lossa den tunna muttern från sil röret. Sista utvägen blir att du bågfilar bort botten ventilen, relativt lätt om du har friskt blad i sågen.
mvh
mvh
Redigerat:
Wow, du har koll
Tack!! Jag skall skaffa en medarbetare och verktyg, läsa det långsamt en gång till och köra så som du skriver. Låter som att man behöver ett par starka extrahänder. Det finns ingenting att hålla i på den tunnare delen, svårt att hålla emot... Bågfil? Om jag får ner den eller menar du att man kan såga av hela kromvinkeln ovanför vid den tunnare anslutningen?
Klicka här för att svara