AvsAnnelie AvsAnnelie skrev:
Bra jobbat! Det kommer kännas som en ny upplevelse ha två 💡💡’Varde ljus’!
Det blev en liten resa då vi fick inse att dagens LED-lampor ju inte fungerade.. 🙄 Men - kom sedan på mig att jag hamstrat några halogenlampor till en gammal sänglampa för några år sedan, och de gjorde tricket! Puh. Trodde vi skulle åka på nån större mekar-ansträngning och/eller investering. Nu har vi ljus iallafall! 😊

• Gilla
AvsAnnelie
  • Laddar…
Klöver 75 Klöver 75 skrev:
Det blev en liten resa då vi fick inse att dagens LED-lampor ju inte fungerade.. 🙄 Men - kom sedan på mig att jag hamstrat några halogenlampor till en gammal sänglampa för några år sedan, och de gjorde tricket! Puh. Trodde vi skulle åka på nån större mekar-ansträngning och/eller investering. Nu har vi ljus iallafall! 😊
Den modell som satt i var en Halogenlampa sockel GU4. 10W. Den ljusbutik rekommenderade mig då det begav sig kanske utgått men beskrivningen nedan är rätt. Viktigt med max 10W.

BESKRIVNING
Halogenlampa lågvolt från Osram
Typ: Decostar Standard MR11/GU4
Mått: Ø 3,5 cm - H 4,2 cm
Sockel: GU4
Effekt: 12V 10W
Färgtemperatur: 3000K
Lumen: 90Lm
Ljusstyrka: 580Cd
Ra-index: 100
Spridningsvinkel: 36gr
Livslängd: c:a 2 000h
Dimbar

• Halogenlampa med GU4-sockel och reflektor, modell Decostar Standard MR11, 10W, 12V, från Osram, visas i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tabell som visar specifikationer för en halogenlampa med GU4-sockel: effekt 10W, spänning 12V, dimensioner 35x36 mm, med ILCOS-kod HRGS/UB-10/12-GU4-35/36°.
Redigerat:
  • Gilla
Klöver 75
  • Laddar…
AvsAnnelie AvsAnnelie skrev:
Det kommer gå bra. Lite tålamod och tid så går det
🤜 🤛

• En halogenlampa hänger ner från ett öppet hål i ett metalltak, med kabeln synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en likadan fläkt från IKEA och min ena lampa slutade fungera typ två år efter jag satte in den..

Jag köpte iaf LED-lampor till den då (de var dyra!) men det funkar och lyser fint fortfarande såhär 6 år senare (pepparpeppartaiträ)

A astrand skrev:
Fungerar [länk] tro?
Ja. Exakt det som står i bruksanvisningen.
Spot GU4/MR11, 110 lm.
Såg du bilderna jag lagt upp senaste dagarna?

Violina Violina skrev:
Har en likadan fläkt från IKEA och min ena lampa slutade fungera typ två år efter jag satte in den..

Jag köpte iaf LED-lampor till den då (de var dyra!) men det funkar och lyser fint fortfarande såhär 6 år senare (pepparpeppartaiträ)
Skönt! Förmodligen var din en nyare variant som fungerar för LED. Min var bara halogenanpassad, tror att den kanske är 12-13 år minst (ditsatt av förra ägaren).

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.