119 373 läst ·
51 svar
119k läst
51 svar
Hur få ut lampa från IKEA-fläkt?
Det blev en liten resa då vi fick inse att dagens LED-lampor ju inte fungerade.. 🙄 Men - kom sedan på mig att jag hamstrat några halogenlampor till en gammal sänglampa för några år sedan, och de gjorde tricket! Puh. Trodde vi skulle åka på nån större mekar-ansträngning och/eller investering. Nu har vi ljus iallafall! 😊AvsAnnelie skrev:
Den modell som satt i var en Halogenlampa sockel GU4. 10W. Den ljusbutik rekommenderade mig då det begav sig kanske utgått men beskrivningen nedan är rätt. Viktigt med max 10W.Klöver 75 skrev:
Det blev en liten resa då vi fick inse att dagens LED-lampor ju inte fungerade.. 🙄 Men - kom sedan på mig att jag hamstrat några halogenlampor till en gammal sänglampa för några år sedan, och de gjorde tricket! Puh. Trodde vi skulle åka på nån större mekar-ansträngning och/eller investering. Nu har vi ljus iallafall! 😊
BESKRIVNING
Halogenlampa lågvolt från Osram
Typ: Decostar Standard MR11/GU4
Mått: Ø 3,5 cm - H 4,2 cm
Sockel: GU4
Effekt: 12V 10W
Färgtemperatur: 3000K
Lumen: 90Lm
Ljusstyrka: 580Cd
Ra-index: 100
Spridningsvinkel: 36gr
Livslängd: c:a 2 000h
Dimbar
Redigerat:
Har en likadan fläkt från IKEA och min ena lampa slutade fungera typ två år efter jag satte in den..
Jag köpte iaf LED-lampor till den då (de var dyra!) men det funkar och lyser fint fortfarande såhär 6 år senare (pepparpeppartaiträ)
Jag köpte iaf LED-lampor till den då (de var dyra!) men det funkar och lyser fint fortfarande såhär 6 år senare (pepparpeppartaiträ)
Skönt! Förmodligen var din en nyare variant som fungerar för LED. Min var bara halogenanpassad, tror att den kanske är 12-13 år minst (ditsatt av förra ägaren).Violina skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är det farligt att ansluta denna ojordade lampa
Belysning -
Hur tusan ska denna taklampa - utanpåliggande spots på skena fästas?
Belysning -
Får jag ta bort synlig kabel mellan uttag och lampa?
Kök -
Fast installation av vägglampa, ojordad lampa men jordat uttag
Belysning -
Liten lampa för upplyst fasadsiffra utebelysning
Belysning