Har köpt i sommar köpt en gammal husvagn Cabby-78 i okej skick. Tänkte tvätta med husvagnstvätt och därefter vaxa inför vintern. Taket kan jag dock inte få rent hur jag än skrubbar. Kan jag vaxa över det smutsiga taket för o skydda inför vintern och fortsätta skrubba till våren igen? Skrubbat med bilborste med kluvna ändar o till och med rotborste där jag kommit åt men blir inte av med skiten. Tänkte lägga presenning över husvagnen under hösten. Stort tacksam för råd. Se bilder på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "rotborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Biltemas "Fälgrengöring bio" fungerar på plastbåtar i alla fall. All bilologisk skit bara rinner av.
Lägg på på torr yta. Låt verka några minuter. Gnugga tills smutsen lossnar. Spola av.
Skulle tro att det är oxalsyran (sägs att det är samma syra som i rabarber?) som gör jobbet.
Vet inte om det kan skada aluminium på husvagnen, men det är ju avsett för fälgar så...
En filmsnutt som i stora drag visar processen förutom att man använder färdigblandat då.
Lägg på på torr yta. Låt verka några minuter. Gnugga tills smutsen lossnar. Spola av.
Skulle tro att det är oxalsyran (sägs att det är samma syra som i rabarber?) som gör jobbet.
Vet inte om det kan skada aluminium på husvagnen, men det är ju avsett för fälgar så...
En filmsnutt som i stora drag visar processen förutom att man använder färdigblandat då.
Redigerat:
Alright. Tackar. Låter riktigt bra men ska kolla upp det ordentligt. Mitt skrubbande med rotborste lär inte heller vara så skonsamt mot aluminiumen.G Gooli skrev:Biltemas "Fälgrengöring bio" fungerar på plastbåtar i alla fall. All bilologisk skit bara rinner av.
Kollat nu. Verkar som att man ska försiktig med all syra på aluminium, vilket jag känner igen att man lärt sig nån gång. Ska försöka få upp högtryckstvätten på o försöka rengöra på så sätt utan att skada lister på taket. Tack ändå!F Fixaren2 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden